Būs jau pagājuši teju trīs mēneši, kopš uzsākām jauno dubļu riepu General Tire Grabber MT testu. Kāda tad nu ir pirmā pieredze, iespaidi, piezīmes un piedzīvojumi – laikam ir pienācis laiks to pastāstīt!
General Grabber MT in action
Ja atceramies, pirmās ziņas par jaunumu no General Tire – dubļu riepu Grabber MT – mūs sasniedza pagājušā gada beigās, savukārt aprīlī jau to bija iespējams aptaustīt savām rokām. Bet, kā vēsta sena paruna, labāk nevis desmit reizes taustīt, bet vienreiz pamēģināt – un Grabber MT izmērā 33×12.5R15 tika uzmontētas uz „4×4 Centrs” automašīnas Nissan Patrol. Lūk, vērtējums pēc divarpus mēnešiem un 7000 kilometru.

Ar Grabber MT pa ceļiem

Sākot braukt ar Grabber MT riepām, uzreiz varēja sajust, ka šis būtu īstais pirkums džipa īpašniekam, kurš vēlās klusas dubļu riepas. Kaut arī klusums un rupjš protektors ir reālajā dzīvē praktiski nesavienojami jēdzieni, General Tire inženieriem gandrīz ir izdevies padarīt neiespējamo par iespējamu. Kaut kāds troksnis, protams, ir, taču tās noteikti ir klusākās dubļu riepas, ar kādām daudzu gadu garumā nācies braukt. Vislabāk nelielais riepu „ū-ū” ir dzirdams uz ļoti laba, jauna asfalta, kāds gan pie mums nav pārāk bieži sastopams! Pa ierasto „bedru asfaltu” vai „šķembu asfaltu” nākas sasprindzināt dzirdi, lai kaut ko sadzirdētu. Vēl jāatzīmē riepu noturība pret deformāciju līkumos – manevrēšana ir komfortabla, mašīna viegli vadāma, minimālā sasvēršanās uz sāniem un inerce priekš šāda izmēra riepām ir uzteicama! Ar Grabber MT automašīna labi turas arī grantētu ceļu līkumos, kas ļauj braukt diezgan ātri un sportiski. Pie mazāk pozitīviem iespaidiem jāmin tas, ka, pateicoties spēcīgi būvētajam daudzslāņu karkasam, riepa ir diezgan smaga un cieta – mazie ceļa nelīdzenumi un bedres ir diezgan labi sajūtamas automašīnas sēdeklī, un tā mazliet lēnāk paātrinās. Pagaidām vēl grūti spriest par riepas ilgmūžību, taču protektora nodilums pēc septiņiem tūkstošiem kilometru ir niecīgs – nepilni divi milimetri.
Grabber MT

Ar Grabber MT pa bezceļiem

Grabber MT riepa galvenokārt ir domāta bezceļam, tāpēc tās sniegums, nobraucot no ceļa, ir ne mazāk svarīgs. Vārdos grūti izskaidrot, taču šī riepa bezceļa apstākļos rada drošības sajūtu. Sajūtu, ka uz to var paļauties, sajūtu, ka Grabber MT ir nesadurama un nesaplēšama. Brīžiem pat pavīdēja doma, ka jāpamēģina braukt pa stikla pudelēm vai uzbraukt uz vecām ecēšām. Varbūt testa ietvaros to patiešām vajadzēja pamēģināt, taču tīšuprāt izaicināt likteni tomēr negribējās… Taču drošības sajūta, esot ārpus civilizācijas, ir ļoti laba sajūta.
Smilšainās gruntīs Grabber MT nekādus pārsteigumus nerada – viss notiek! Dubļos – „rok” labi, kaut gan brīžiem tomēr gribētos, lai veiktspēja ir vēl labāka. Vai varbūt smagajam Patrola’am varētu vēlēties jaudīgāku dzinēju… Tomēr protektors pašattīrās diezgan labi, ja dubļi ļoti lipīgi, attīrīšanai kārtīgāk jānospiež gāzes pedālis. Var teikt, ka purviem un trofi-reidiem šī riepa nebūs pati piemērotākā, taču „normālam” medniekam, makšķerniekam un „džungļu tūristam” visnotaļ piemērota un ieteicama.
Graber MT test

Grabber MT testa pirmo trīs mēnešu kopsavilkums

Kā pozitīvas iezīmes jāmin tas, ka riepas ir klusas un stabilas uz asfalta un grants ceļa, kas nav mazsvarīgi, ja līdz bezceļam ir veicams diezgan tāls ceļš. Grabber MT ir izturīgas un uzticamas bezceļa apstākļos, ar tām droši var doties tālos ceļojumos ārpus civilizācijas. Savukārt pie trūkumiem varētu minēt riepas palielināto svaru, ne sevišķi izteiksmīgo riepas sānu dizainu un lielos dubļos nepietiekamo attālumu starp protektora sānu blokiem.
General Tire Grabber MT tests turpinās, un rudenī varēsim pastāstīt par jaunākajiem piedzīvojumiem un pārdomām! Un priecāsimies, ja arī citi Grabber MT īpašnieki pastāstīs par savu pieredzi!

Teksts: Edvīns Bauers
Foto: Alberts Ziemelis, Jānis Purvītis

Atslēgvārdi:

 

Raksts vēl nav komentēts

Pievieno pirmo komentāru!.

Pievieno komentāru