Ļoti jau gribās domāt, ka, ejot gadiem, nāk vairāk prāta, tomēr drošu ziņu par to nav… Bet, lai kā arī tur būtu, pilnīgi skaidrs ir tas, ka gadiem līdzi nāk pieredze. Un tāpēc šoreiz gribam dalīties personīgā pieredzē par diviem Latvijā pazīstamiem pikapiem – Toyota HiLux un Mitsubishi L200. Mūsu konkrētie stāsta varoņi ir attiecīgi 2007. un 2008.gada ražojumi. Neiedziļināsimies skaitļos par gabarītu centimetriem vai klīrensu milimetriem – zemāk variet izlasīt par šīm automašīnām, skatoties ar parasta džipa īpašnieka-lietotāja aci. Abi auto ir aprīkoti ar kravas kastēm un dubulto kabīni. Abos ir uzstādīti 2,5 litru turbodīzeļi ar 120 Zs jaudu Toyota HiLux un 136 ZS Mitsubishi L200.
HiLux VS L200

Īss HiLux raksturojums

Auto ar izcilu taisnvirziena kustības stabilitāti, augstu šofera sēdvietu un ērtiem sēdekļiem, stingriem amortizatoriem, ar zemu trokšņu līmeni salonā un ideāli piemeklētām pārnesuma attiecībām gan kārbā, gan reduktoros. Pie plusiem der pieskaitīt standarta komplektācijā aizmugurējā diferenciālā piespiedu bloķēšanu un plašo salonu aizmugurējai rindai (varētu teikt, ka visplašākais šajā auto segmentā), apsildāmos sēdekļus, divas akumulatoru baterijas. Pie mīnusiem der atzīmēt spoguļu apsildes trūkums, dinamikas trūkums (šobrīd jaunais HiLux jau tiek aprīkots ar 144 Zs motoru), salona apgaismojums priekšā sēdošajiem, nesaprotama ABS darbība, it sevišķi bezceļos, borta datora iztrūkums (degvielas patēriņš, āra temperatūra utml.).
Toyota HiLux 2007

Īss L200 raksturojums

Amerikāņu auto piekritēju aparāts gaitas ziņā. Mīksta, ļodzīga gaita ar izcilu motoru, kas ļauj izbaudīt pikapa iespējamo dinamiku. Sēdvieta ir pietuvināta vieglā auto novietojumam. Arī priekšējā motora pārsega slīpums uzlabo redzamību auto priekšpusē. Pirmo reizi braucot, uzmanieties no stūres – tā būs jāpagriež par 30% vairāk, nekā jūs esat pieraduši. Arī pagrieziena rādiuss ir mazliet lielāks kā HiLux’am. Auto ir aprīkots ar dzīvei visu nepieciešamo – divas piepīpētāju ligzdas, apsildāmi beņķi un spoguļi. borta dators, kas uzrāda atlikušos km ar esošo degvielas daudzumu, vidējo patēriņu un āra temperatūru. Nav tikai skaidrs, kam vajadzīgs nolaižamais stikls kabīnes aizmugurē, sevišķi, ja stāv uzmontēta „hardtop” kravas kaste (iespējams, lai notīrītu „hardtop” stiklu). Kā lieliska opcija mūsu klimata joslai, kur ziemā tumšs jau pieliek pulksten 17:00, ir visu četru durvju apakšējie apgaismojumi, kas, atverot durvis, ieslēdzas, lai jūs labāk redzētu, kurā peļķē ielikt kāju. Lai auto drošāk turētos uz ceļa, aprīkojumā ir ASTC sistēma, kas izspolējot riteņiem, samazina motoru jaudu un neļauj jums nevajadzīgi „bērt virsū”. Taču ir laba podziņa, ar kuru šo opciju var atslēgt, un tad jau var izpausties visā pilnībā līdz 120km/h, kad tā pati automātiski ieslēdzas atpakaļ.
Mitsubishi L200 2008

Salīdzinājuma testi

Tā kā L200 tika testēts ziemas laikā, tad ABS darbība bija atkarīga gan no riepu izvēles, gan gaisa temperatūras. Bet man tik un tā nepatīk šīs sistēmas saderība ar šādu apvidus auto. Ātrumkārba nav tik precīza kā HiLux, arī izvēlētās pārnesumu attiecības nav tik veiksmīgas. Pie lielāku riteņu uzlikšanas ātrumu pozīcijas kļūst garākas un trešajā ātrumā pie 60 km/h motors griežas vairs tikai ar 2000 apgr/min un, pārslēdzot uz ceturto ātrumu, motors vairs īsti nevelk, jo turbīna vēl nestrādā. Arī pazeminātajos pārnesumos Hilux spēj pārvietoties lēnāk, kas bezceļā nav mazsvarīgi. Par ražotāja uzrādītajiem degvielas patēriņiem var tikai pasmieties. Ja vēl ārpus pilsētas L200 kaut kā pietuvinās noteiktajiem 7,2 l/100km, tad visi pārējie rādījumi abām mašīnām atšķiras par 100 procentiem. Pilsētā abiem auto stabils 12l/100km un vairāk, ārpus pilsētas HiLux=10 l/100km, L200=9 l/100km. L200 var palielīties ar savu „garo” Super Select 4WD sadales kārbu, kura strādā sekojošos režīmos: 2H – tikai aizmugure velkošā, 4H free – visi četri velkoši, bet ar brīvu starptiltu diferenciāli. 4H – 4x4piedziņa ar sabloķētu diferenciāli starp tiltiem un 4L – pazeminātie ātrumi ar sabloķētu starptiltu diferenciāli. Standartā neietilpst aizmugures tilta bloķēšana, bet kā papildus opcija ir pieejama. HiLux’a versijā ir visas tās pašas pozīcijas, izņemot 4H free. Bet standartā ir aprīkots ar aizmugurējā tilta piespiedu bloķēšanu. Ko nozīmē 4H free – tā ir iespēja braukt ar pilnpiedziņu pa cietām, neslīdošām virsmām (piem. sausu asfaltu, betona plāksnes utml.), nenodarot ļaunumu auto ritošajai daļai.

Kopsavilkums

HiLux ir stingrs un nopietns darba zirgs ar ērtu šofera sēdvietu nesteidzīgam dzīves ritmam. L200 – komfortu mīlošu un dinamikas cienošu cilvēku auto, kam vajadzīgs džips ar kravas kasti.
Drīzumā – abu automašīnu salīdzinājums bezceļos.

Teksts: Gabriels Žīgurs (4×4 Centrs)
Foto: Gabriels Žīgurs, Edvīns Bauers

Atstāj komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *