Turpinam stāstīt par lielāko Eiropas bezceļu tehnikas izstādi – gadatirgu “Abenteuer & Allrad 2013”, kas ik gadu notiek Vācijas pilsētā Bad Kissingen.
Apraksta I daļa
Mercedes stends „Abenteuer & Allrad 2013” šogad piesaista uzmanību ar Sprinter 6×6 piedziņas „brīnumu”, un zināt gribošiem te ir izstādes vajadzībām vaļā „atgrieztas” dažādu modeļu sadales kārbas, tādējādi dodot iespēju ieskatīties pilnpiedziņas rašanās „brīnumā”.
Izstādē ir sastopami arī kvalitatīvi Toyota pārbūvētāji un tirgotāji – piemēram, kompānija “Nestle” piedāvā nedaudz piepaceltus un uzlabotus visus jaunākos Land Cruiser modeļus un pikapu HiLux, savukārt “Tom’s Fahrzeugtechnik” darbojas tikai ar jauniem 7. sērijas Land Cruiser’iem. Izstādes eksponātu vidū ir arī tādi eksotiski auto kā Ford Raptor, Lada Niva, Land Cruiser 55, G klases Mercedes ar reduktoru tiltiem, milzīgie Mercedes Zetros, Defender ar 8 durvīm un citi. Tikpat kā nemana Nissan un Mitsubishi, korejiešu un ķīniešu ražojumus arī.
Rezerves daļu un aksesuāru tirgotāji. Šī grupa bija vismazāk pamanāma, jo stendi vairumā gadījumu nav lieli un nav arī ļoti daudz. Lielu telpu ar plašu un kvalitatīvu preču ekspozīciju aizņēmis viens no lielākajiem šīs nozares spēlētājiem – vācu “Taubenreuter”. Viņi piedāvā ražojumus, kuru vārdi komentārus neprasa – ARB, Warn, OME. Noderīgs ir populārā ARB diferenciāļa bloķētāja stends, kur uzskatāmi redzams, kā strādā diferenciālis un kā notiek tā bloķēšana. Ar visu kompresoru, elektrību un īpašajiem ARB slēdžiem, protams. Netrūkst arī citu mums pazīstamu, bet pasaulē mazāk izplatīti zīmolu – Dragon Winch, Superwinch, TJM, Terrain Tamer, Tough Dog un citi. Rūpīgs un zinošs apmeklētājs visā šajā klāstā noteikti atradīs jaunas, neredzētas lietas, kuras, protams, cenšas parādīt arī paši tirgotāji.
Kopumā jāsaka, ka visi izstādē redzamie auto ar uzstādīto aprīkojumu ir ar lielu uzsvaru uz kvalitāti un, attiecīgi arī maksā. Ja vinča – tad obligāti ar sintētisko trosi un pārsvarā Warn ražojuma, ja papildus lukturi, tad jaunākās tehnoloģijas un moderns dizains. Ja riepas, tad BFGoodrich, Cooper vai General Tire, ja amortizatori, tad ar resīveriem, un šo sarakstu var turpināt. Taču laikam jau pieprasījums ir, un attiecīgi ir piedāvājums. Un potenciālajiem bezceļu braucējiem redzams, kādas ir tendences un uz ko tiekties.
Apraksts par izstādi „Abenteuer & Allrad 2013” nebūs pilnīgs (cik nu vispār iespējams aprakstīt), ja nepieminēsim, ka izstādē darbojas ēdināšana (kā gan bez tās!) un ir vēl viena kārtīga ofroad trase ar peļķēm, ūdens un citiem šķēršļiem. Te par nelielu samaksu gribētājus izvizina ar Hummer, ATV un smagajiem 4×4 auto. Ar prieku jāsecina, ka pie mums šāda „trase” atrodama gandrīz jebkurā mežā, ne tā kā viņiem tur – Rietumeiropā. Taču apjomi un piedāvājums ir apbrīnas vērts, ko noteikti ir vērts vismaz vienu reizi mūžā aizbraukt apskatīties ikvienam 4×4 tehnikas un braukšanas mīlētājam, ticiet man!
Pavisam drīz – fotogalerija un video
Teksts: Edvīns Bauers (4×4 Centrs)
Foto: Alberts Ziemelis
One reply on “Abenteuer & Allrad 2013 – Eiropā lielākais off-road gadatirgus. II daļa”
Gaidam vairāk foto un video. Paldies par ieskatu! 🙂