Trofī reidu Latvijas Čempionāta III posms notiks pašā tālākajā Latgales punktā – Krāslavas rajonā, Ezerniekos

Jau sen gribēju uzrīkot kādu pasākumu savu vecvecāku dzimtajās vietās, kur tika pavadītas daudzas jo daudzas vasaras. Man par pārsteigumu, arī tagad, pēc 15 gadiem, tur nekas nav mainījies – cilvēki, ciemati un galvenais ceļi, ir palikuši tie paši. Ja mums daba māte palīdzēs, un uz Jāņiem atsūtīs lietu, tad Latgales plašie mālainie lauki pārvērtīsies par off-roadistu idili. Kā par nožēlu, Krāslavas rajonā ir ļoti maz valsts mežu, kas ļoti sarežģī pasākuma izveidi, jo jāveic daudz saskaņojumu ar privātajiem īpašniekiem, bet kā jau minēju – tas ir tā vērts.

Bāzes vieta ir pasakainā vietā pie Ežezera, tūristu bāzē „Ezernieki”. Tūristu bāze, kas tika uzbūvēta Padomju Savienības laikā 1970 gadā, pārsteidz ar saviem izmēriem ņemot vērā attālumu no Rīgas un citām biezi apdzīvotām vietām. 1998. gadā tūristu bāze beidza savu darbību un vēl līdz šodienai notiek tās restaurācija, diemžēl notiek gausām lēni un pagaidām restaurācijai galu neredz. Šā vai kā, bāzes telpās un istabiņās iespējams izmitināt ne pārāk prasīgos off-roadistus, turklāt par velti. Uz ērtībām neceriet, no organizatoru puses tiks noorganizētas sausās tualetes un nomazgāties varēsiet ezerā. Būs arī lauku virtuve un iespējams arī kāds muzikāls priekšnesums.

Ņemot vērā pagājušā gada protestus, TR1 klasei būs trases formāts – „Pārsvarā braucam un vinčojamies tikai kļūdu dēļ” Iespējams būs jānobrauc daudz vairāk kilometru nekā ierasts citās sacensībās, bet toties izbaudīsiet Latgales skaistos reljefus un ezerus.
Par kvadracikliem (Open klasi) tiks īpaši padomāts, tiks izveidoti papildpunkti, kuru paņemšanai vajadzēs pielikt ne mazums pūļu. Izbaudīsiet necaurejamus purvus un kolosālākos kalnus, kuriem Gaiziņš pat blakus nestāv. Veiklākie no TR3 varēs meiģināt paņemt kvadracikliem domātos punktus, par ko saņems lielāku vērtību.

Par trasi – būs vairākas orientēšanās zonas, kurās punktiem būs dažāda vērtība. Tādā veidā TR1 un Open klase, varēs izvēlēties kurus punktus ņemt, kurus nē – jo trase tiks veidota tā, lai noteiktā kontrollaikā visus punktus paņemt nebūtu iespējams. Tas liks dalībniekiem vairāk domāt stratēģiski, nevis vienkārši “maukt” no punkta uz punktu. Būs karjera, ar vecā labā Triāla elementiem, kur vajadzēs nobraukt maršrutu pa sarežģīti nospraustu ielentotu trasi. Ja būs laiks un iespēja, izveidošu veco labo leģendu, par teratripa, vai velospidometra nepieciešamību automašīnā paziņošu 10 dienas pirms posma diskusijās.

Par tūrisma kausu – patiks visiem, kas fano par populāro TV šovu “skrējiens pēc miljona” Visiem dalībniekiem būs jānokļūst līdz nākošajam punktam izmantojot informāciju, kas tiks iedota iepriekšējā kontrolpunktā. Tās var būt gps koordinātes, leģenda, varbūt mīkla, kuru atrisinot jūs nokļūsiet pie nākošā punkta. Daudzos punktos būs iespēja izvēlēties starp vairākiem uzdevumiem, iespējams būs izvēlēties no sava auto sagatavotības pakāpes dažādas grūtības pakāpes maršrutus.

Arnis Namajuns

Protams, būs daudz braslu pārvarēšanas (līdz 0,7m), dubļainu ceļu, grūti izbraucamu mālainu ceļu. Ieteicams (vairāk kā obligāts) komandā vienu a/m ar vinču. Parūpējaties, lai katrā komandā būtu cilvēki, kas nebaidās no augstuma, māk labi peldēt, labi orientējās apvidū (māk noteikt azimutu un nekļūdīgi nosaka debespuses). Vienvārd sakot, jo komandā būs vairāk cilvēku, kas būs spējīgi dažādos specifiskos uzdevumos, jo lielākas izredzes uz uzvaru. Neaizmirstiet paņemt līdzi pases, jo bieži vien maršrutu laikā nokļūsiet tuvu ( līdz pat 200 m) Krievijas, Baltkrievijas robežām.

Darīšu visu lai izveidotu neaizmirstamu pasākumu.

Arnis Namajuns

Atstāj komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *