COOPER Discoverer ST Maxx

Cooper Discoverer S/T Maxx

Beidzot esmu atradis ilgi meklētās riepas, kas der visos dzīves gadījumos. Vismaz man. Mēģināšu visu izstāstīt un salīdzināt.

  • Testa automašīna: Mitsubishi L200, 2007. g. 2,5l dīzelis, 136 Zs
  • Testa režīms: asfalts 70%, bezceļš 25%, sacensības 5%
  • Riepas izmērs: 265/70R17
  • Nobraukums: ~35 000 km
  • Protektora atlikums: 9 mm
  • Vidējais vērtējums: 8,25 no 10 ballēm

Protektors

Kā noprotat, riepas bija vajadzīgas, lai ikdienā brauktu pa Rīgu, nedēļas nogalēs un citos brīvos brīžos piedalīties bezceļu iekarošanā, tostarp, sacensību organizēšanā. Bet galvenais, lai pie mūsu mainīgajiem ziemas apstākļiem šīs riepas būtu pietiekami respektējamas arī ziemas sezonā. Ir izmēģinātas dažādas riepas, gan ar dubļu protektoriem, gan vissezonas, tā saucamās A/T tipa riepas. Katrām ir savi plusi un mīnusi. Tomēr Cooper Maxx pārspēj visas.

COOPER Discoverer ST Maxx uz Mitsubishi L200

Protektors ir diezgan agresīvs tieši sānos, ieskaitot ārpusi. Riepas centrālā daļa izveidota blīvāka, kas nedaudz, bet tomēr samazina rites pretestību un troksni. Lai gan pie 70 km/h jau parādās raksturīgais dubļu protektora troksnis, braucot vēl ātrāk, troksnis vairs nepalielinās un nerada diskomforta sajūtu. Cooper DISCOVERER S/T Maxx gumijas sastāvs ir diezgan mīksts, lai gan pēc nodiluma to spriest nevar. Tomēr tas labi jūtams ziemā, kad zemi klāj sniega kārta – šīs riepas veiksmīgi tiek galā ar to. Ja nu kādam liekas par maz, tad ražotājs ir atstājis riepu protektorā caurumus radžu nostiprināšanai.

Vadāmība uz asfalta

No 10 ballēm dodu 8. Gan uz sausa asfalta, gan uz slapja. Pateicoties gumijas sastāvam, riepa ir prognozējama līdz pat beidzamajam momentam. Nekādu pārsteigumu vai nekontrolējamu situāciju. Visnenoturīgāk šī riepa jūtas asfalts+sakritušas lapas vai nokrišņi pie +1°C. Jārēķinās arī ar degvielas pieaugumu ~1…2 ltr/100 km. Nu un protams, blīve starp sēdekli un stūri arī spēlē zināmu lomu.

COOPER Discoverer ST Maxx uz asfalta

Vadāmība uz zemes ceļiem un smiltīm

No 10 ballēm piešķiru 9. Gan pa sausu zemes ceļu, gan izmirkušu “granteni”, riepa sevi parāda no paša labākā skatpunkta. Proti, tā turas un vadās lieliski, sānslīdēs padodas prognozējami, bremzējas lieliski (ar visu ABS, kas šajā gadījumā tikai traucē). Irdenas smiltis nav šīs riepas stihija, bet zinošie, kas manipulē ar riepu spiedieniem, izbrauks visur – labāk vai sliktāk, tas ir cits jautājums.

Dubļi un māls

No 10 ballēm dodu 7. Lai kā arī nebūtu, dubļos visu izšķir protektora zīmējums. Lai gan Cooper DISCOVERER S/T Maxx protektors kādam varbūt izskatās agresīvs, tomēr nepietiekami, lai konkurētu ar tīrajām dubļu riepām.

COOPER Discoverer ST Maxx dubļos

Pateicoties sānu izvirzījumiem un škautnainajām malām, riepa dubļos savas funkcijas pilda pietiekami labi, bet mālainā vidē protektors pieķep un nespēj pietiekami labi attīrīties, lai veiktu savas funkcijas – riepa kļūst par ceļarulli. Bet šajos gadījumos palīgā steidz… vinča!

Sniegs un ledus

No 10 ballēm – 7. Arī sniegs un aukstums šoziem aplaimojis mūsu dzimto zemīti. Sākumā bija nepierasti, bailīgi: sak’ kas nu būs un ko tā riepa darīs? Izrādījās, braukšana atkal ir prognozējama.

Vislabāk riepa jūtas uz sniegota ceļa. Braucot ar 90 – 100 km/h nerodas jebkāds diskomforts. Griežam pa labi – iet pa labi. Bremzējam – stājas nost. Pa sablīvētu, nobraukātu sniegu sajūtas ir līdzīgas. Nepatīkamāk kļūst apstākļos, kad zem sniega ir tīrs ledus – tā tomēr nav ledus riepa, taču ražotāja paredzētajās vietās iespējams samontēt radzes.

COOPER Discoverer ST Maxx sniegā

Mēģinājām uz slapja ledus. No vietas ar ieslēgtu pilnpiedziņu bez “bloķiem” auto uzsāk kustību tā, it kā nekā slidena apakšā vispār nebūtu. Pat uzdodot pilnu “gāzi”, nenostrādā pretizslīdēšanas funkcija. Ar apstāšanos jau ir bēdīgāk – kad sāk darboties ABS, tad tirkšķēšana nebeidzas, kamēr neapstājas pavisam. Lielākā ātrumā izdodas pašam dozēt bremzes, bet pirms pilnīgas apstāšanās no ABS “tarkšķa” izvairīties nevar, un, tā vien šķiet, ka šie metri ir paši garākie. Iespējams, tā ir automašīnas īpatnība.

Vēl ziemas apstākļos jāuzmanās no braukšanas pa slapju pļuru, zem kuras ir sasalis ledus – te nu gan riepa nespēj gandrīz neko. Tomēr Rīgā visu ziemu pārsvarā ir asfalta segums, bet izbraucot ārpus pilsētas, šī riepa ir pietiekami droša un komfortabla, lai gūtu baudu no brauciena.

Kopsavilkums

Cooper DISCOVERER S/T Maxx ir riepa, kas būs noderīga visās dzīves situācijās, riepa, kuras “dziesma” būs dzirdama salonā, taču normas robežās. Tā nepievils uz dažādiem grants segumiem, palīdzēs izkļūt no bezceļa un neatstās salt mežā, braucot pēc eglītes. Un arī riepu kalpošanas laiks, kā pašlaik izskatās, būs iespaidīgs.

DISCOVERER ST Maxx riepas 4x4centrs.lv veikalā

Tests, teksts un foto: Gabriels Žīgurs, 4x4centrs.lv

Atstāj komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

2 replies on “Tests: vai eksistē universālas riepas visām situācijām?”

  • Māris
    06/02/2015 at 14:25

    Jā,nu riepas tā nekas.Es arī pirms mēneša iegādājos šādas riepas(lietotas),bet prot.vēl 9mm. 275/70R18 Stāv uz Nissan Patrol GR 2.8TD Bet tomēr braucot pa grants,sniegu piebraukātu ceļu,lēnākiem straujākiem līkumiem,tad gan tomēr priekšējās riepas īpaši negrib klausīt,grib stumties taisni. Bet nu ja galīgi nekā…ķeros pie roķenes. Jā,un vēl viens liels plus ir,kam ir DLS bloķis,to es ziemā novērtēju.

  • Māris
    06/02/2015 at 14:44

    Sveiki,man tāds jautājums 4×4 spečukiem. Man ir Patrols GR 2.8D 1999g. un stāv virsū riepas 33”.Jautājums-kā,vai kas jādara,lai palielinātu vilktspēju? Kas būtu jāmaina vai pie kā man griezties,jo cik zinu,kārbas un tilti arī atšķiras jaudas ziņā. Un vispār bija doma ielikt no vecā Patroļa 3.3D tam vismaz mehāniskais sūknis(nav tik kaprīzs),un vai vispār tas būtu izdarāms?