Sacensību rezultāti

Pēc ilgāka pārtraukuma dubļu malēji atgriezās Nītaurē: Namiņš, ar laipnu Hama piekrišanu un palīdzīgu roku, pirmo (1.) reizi uzrīkoja dubļu monstru sacīkstes tieši Nītaurē.

Arī māte daba pielika savu mazo pirkstiņu un palutināja dubļu mīlētājus ar skaistu lietutiņu – gan piektdienas naktī, gan sestdien pa dienu nodeva tādu dušu, kā labākie pagasta saimnieki savus suņu ārā nedzītu, bet trofi reidisti jau nav nekādi suņi: dubļiem lietus tikai palīdz, nevis traucē!

Maija otrajā nedēļas nogalē ap Nītaures dzirnavām, kurās, kā runā vecas sievas, esot manīts Baltais Lidotājs, Latvijas trofi reidisti pulcējās uz Latvijas čempionāta otro posmu. Kopumā 39 tehnikas vienības, tai skaitā gan standarta „120. Kukurūzeris”*, gan kvadricikli, gan arī autobūves prototipi TR kategorijā. Sestdien sacensības kā pirmie sāka Dubļu Ērgļa titula izcīņas dalībnieki.

Sacensības norisinājās slēgtā trasē, kur divos iebraucienos jāveic pēc iespējas vairāk apļu. Dalībnieku automašīnas ierobežo tikai un vienīgi riepu izmērs, t.i., līdz 33 collām (820mm) un tie, kuriem garāks par 33 collām. Cīņas aplī izturīgākie un veiklākie izrādījās ekipāža Mairis Jurka / Mārtiņš Janušs / Edgars Miķelsons ar bobiku ( UAZ 31512), kas uzvarēja abos iebraucienos. Otrā vieta cīņas aplī Samuraja ekipāžai Vadims Jeleckis/ Normunds Blūms, bet trešie Madonieši Ēvalds Madernieks/ Mārtiņš Stiprais.

Nītaure Trophy 2010

Tūrisma kausa izcīņas ieskaitē uz starta tikai divas ekipāžas. Tūrisma kausā šoreiz sacentās pieredze un stratēģija (Ints Marcinkevičs / Jānis Tumaševskis) pret stilu un daili (Kristaps Būkšs / Pauls Zariņš/ daile) un ka tevi divi deviņi, būkš! Kā jau tas dzīvē iekārtots, šajā duelī uzvarēja stils un daile.

Sacensībās bija brīvā secībā jāatrod kontrolpunkti, kas izvietoti tā, lai maršrutu varētu veikt ar standarta 4×4 automašīnu. Nevar, protams, garantēt, ka dalībniekam neizdodas atrast sev pārāk dziļu ūdens, smilšu, māla un citu derīgu materiālu maisījumu, lai varētu piesmelt pilnus, līdzi paņemtos, Meteora rūpnīcā ražotos gumijas zābaciņus. Marcinkevičs atrada savu peļķi, kura, protams, izrādījās dziļāka nekā no malas izskatās (te arī zābaciņi atraujas). Tas arī liedz laicīgi ierasties finišā, kas automātiski nozīmē arī zaudētu cīņu. Cerams, ka nākamajās sacensībās standarta apvidus auto īpašnieki sasparosies sastādīt kompāniju vientuļajiem vilkiem un tūrisma kausa izcīņa iemirdzēsies citā spozmē, gluži kā Oriona zvaigznājs.

Bet nu pie galvenā. Trofi reidu čempionātā, uz starta trīs automašīnu kategorijas TR1, OPEN un TR3. Ņemot vērā visu vareno Antrimpa, Patrimpa un Pakola vēlību laika apstākļu jomā, šajā sacensībā ļoti būtiska izrādījās riepu izvēle. Dabīgā dubļu ķepības pakāpe šoreiz bija tik augsta, ka lai vai cik ļoti dubļu braukšanai paredzētas riepas izmantoja dalībnieki, tomēr ar to bija par maz. Pat „skujiņa”, kas šoreiz bija labākais risinājums, ne vienmēr bija glābēja.

Standartīgākajā automašīnu klasē TR1 pirmo uzvaru Latvijas čempionātā izcīnīja kurzemnieki ar mazo, izmanīgo Suzuki Jimny – Sergejs Žabins / Ivars Ozols. Viņi jau pirmajā sacensību dienā ielika spēcīgus pamatus panākumam – izcīnītas uzvaras abās pirmās dienas papildsacensībās (PS). Orientēšanās zonā apsteidzot tuvāko sekotāju par 25 punktiem, bet PS Dubļu aplis ar rezultātu 15 minūtes un 21 sekunde viņi par vairāk nekā piecām minūtēm apsteidza tuvāko sekotāju. Šis sekotājs abos gadījumos bija neviens cits, kā ekipāža, kas šajās sacensībās lauzusi „mūžīgi ceturtie” parunu un izcīnījusi pirmo vietu uz goda pjedestāla karjerā: Ēriks Eglītis/ Mārtiņš Kaļķis/ Agris Brasliņš/ Gints Mālkalnietis ar LRDefender.

Trešie SNS komanda Alvis Pētersons/ Aigars Motivāns / Ēriks Eglītis ar kukurūzeri. Viņu nepārspētais sniegums svētdienas apļa sacensībās bija trīs stundu laikā pievarēti 7 apļi, kas ir par 2 vairāk nekā tuvākajam sekotājam. Sacensībās pēc neliela pārtraukuma varējām vērot arī Māri Odziņu / Raivi Kļaviņu / Vladislavu Zavišu, kuri jau vismaz desmito reizi ceturtie , nedaudz pietrūka līdz godalgām, labs iesākums ar trešo rezultātu orientēšanās zonā, tomēr dubļu apļi šoreiz nepadevās tik labi kā varētu vēlēties.

Mazie monstriņi OPEN sestdienas orientēšanās zonā varēja pērties stundu ilgāk nekā mazie brāļi TR1 – 10 stundas. Labākais sasniegums Rozes/ Bernāna ekipāžai 53 kontrolpunkti – tas ir gandrīz viens punkts 10 minūtēs.

LIRISKA ATKĀPE. Ticiet man, piekļūšana kontrolpunktiem nebūt nav tā vienkāršākā. Pie tam kontrolpunkts ir ne tik vien jāatrod, bet arī pareizi pie punktā jānofotografējas. Lai to izdarītu, jāpiebrauc ne tālāk kā rokas stiepiena attālumā no kontrolpunkta. Vēl jau gan tāda nianse, ka rokas stiepiens ir stiepjams jēdziens. Stiepjas gan tas diezgan lēni, tomēr, rūpīgi strādājot un sacensību starplaikos piekarot stūrmani aiz rokām un ar nelielu atsvaru pie kājām, var panākt ievērojamu rezultātu. LIRISKĀS ATKĀPES BEIGAS.

Nītaure Trophy 2010

Taču šoreiz ar to vien nepietika, jo konkurenti šogad OPEN klasē nav peramie zēni. Jānis Siliņš /Arnis Pušs, stabili nobraucot visas papildsacensības, ieņēma pirmo vietu kopvērtējumā ar 269 punktiem, vien par trim apsteidzot Rozi/ Bernānu. Un nez kāpēc ir tāda sajūta, ka turpmāk būs vēl saspringtāka cīņa. Trešā vieta šoreiz Nikolajam Boicovam / Romānam Jermolājevam. Viņu Samurajs bija ātrākais PS1 Dubļu aplis, uzrādot laiku 17 minūtes 45 sekundes, par divām minūtēm apsteidzot kopvērtējuma uzvarētāju Siliņu.

Šeit gan jāatzīmē, ka būtisku lomu šoreiz nospēlēja izloze, kas noteica starta secību aplim. Pēc spēcīgās lietus gāzes trases veikšana prasīja, maigi sakot, lielākas pūles. Segums pieņēma jau minēto ķepības konsistenci, kas līdzīga vidēji sacukurotam medum. Papildus visiem jau iepriekš minētajiem faktoriem arī Labā feja bija saņēmusi īpašo ielūgumu uz sacensībām un nekautrējās noraudzīties arī dubļu aplī – četrām ekipāžām apļa laikā no ierindas izgāja logu tīrītāji, kas tādā dubļu šaltī principā nozīmē braukšanu pēc mērinstrumentiem. Iesaku pamēģināt! Iepriekšējo reizi Nītaurei tas beidzās ar kritušu elektrības stabu, kas neizturēja satikšanos ar akli braucošu bobiku. Šoreiz, pateicoties elektrības stabu rūgtajai pieredzei, tie visi laicīgi pagāja malā.

Lielāko riepu īpašnieki TR3 kategorija šoreiz četru auto sastāvā parūpējās par īsu trilleri. Tā kā orientēšanās zonā organizators bija sarūpējis „tikai” 66 kontrolpunktus, tad Vansovičs/Dzenis un Bačinskis/Pohomovs ar šo sīkumu tika galā attiecīgi astoņās ar pusi un deviņās stundās un piecpadsmit minūtēs. Šajā kontrollaikā paspējot vēl arī veikt dubļu apli. Dubļu aplī, savukārt, labākais laiks Ivana Bergmaņa/ Sergeja Treļūdova ekipāžai. Pēc pirmās dienas desmit stundām trasē, pirmo no trešās vietas šķir nieka 12 punkti un tas nozīmē, ka viss izšķirsies svētdienas aplī.

Kuram izdosies uzvarēt svētdienas sacensību, tas arī izcīnīs uzvaru posmā. Lai svētdienas aplis būtu interesantāks gan dalībniekiem, gan arī skatītājiem, starts tika dots vienlaicīgi trim ekipāžām un tas nozīmē, ka TR3 kategorijā viss vienkārši, kurš veiks vairāk un ātrākus apļus tas arī uzvar. Šoreiz visu izšķīra Labās fejas klātbūtne. Jau pirmajā dienā bija sajūtama viņas klātbūtne, taču svētdienā katrs ar savu celmu iepazinās Vansovičs un Bačinskis, kas liedza viņiem līdz galam turpināt cīņu par uzvaru un šoreiz pirmais Bergmanis/ Treļūdovs. Zīmīgi, ka arī kā balvas godalgoto vietu īpašnieki saņēma bebru apdarinātus celmiņus.

Nītaure Trophy 2010

Paldies Nītaurei, par uzņemšanu, paldies Namiņam par sacensībām un ceram atgriezties arī nākamgad.
Nākamais Trofi reidu posms pēc diviem mēnešiem – Luksti 2010, Trapenē
Uz tikšanos!

Informāciju sagatavoja
Latvijas Automobiļu federācijas
Trofi reidu komisija

*Toyota Land Cruiser

Atstāj komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *