MarisSaukans un AndrisDambis

Latvieši Dakarā startēs ar elektromobili

2011. gada 15. novembra pēcpusdienā Rīgas Motormuzejā notika pasaulē pirmā bezceļu rallija elektromobīļa prezentācija. Par “elektromobili” gan to īsti negribētos saukt, jo tā ir īsta rallija automašīna, kurā iekšdedzes dzinēja vietā tiek izmantots elektriskais dzinējs jeb elektromotors. Automašīna tapusi kompānijā OSCar sadarbībā ar patneriem no visas pasaules – ASV, Lielbritānijas, Ķīnas, Francijas, Vācijas, Šveices un Nīderlandes.

Kā “4×4 Centram” pastāstīja galvenais šīs automašīnas radītājs Andris Dambis, tad galvenais mērķis ir ar šo automašīnu startēt un noteikti arī finišēt drīzumā gaidāmajā Dakāras rallijreidā. Automašīnas pilots būs pats Andris Dambis, stūrmanis – Māris Saukāns. Abiem viņiem, kā arī visai latviešu rallija-reida komandai ir liela Dakāras pieredze, tāpēc izvirzītie mērķi šaubīties neliek.

Līdz izbraukšanai uz Dienvidameriku, kur 2012. gada sākumā notiks slavenais rallijreids ar Dakāras zīmolu, “OSCar EO” ekipāžai vēl jāveic piesātināts testu plāns, lai pilnībā sagatavotos startam rallijā. Tā maršruts šķērsos trīs valstu teritorijas – Argentīnu, Čīli un Peru. Starts paredzēts 2012. gada 1.janvārī Argentīnas kūrortā Mardelplatā, bet finišs – 15. janvārī Peru galvaspilsētā Limā.

Daži jaunā “OSCar EO” tehniskie parametri:

  • Pilna masa: 3300 kg
  • Piekare: neatkarīgā, “Donerre” amortizatori
  • Dzinējs: 440 Nm (īslaicīgi līdz 800 Nm) līdzstrāvas elektriskais dzinējs
  • Akumulatori: Litija-jonu “Winston Battery”, 512 kWh, 512 V
  • Maksimāli veicamais attālums bez papildus uzlādes: 800 km.

“4×4 Centrs” apsveic OSCar komandu ar šīs unikālās automašīnas radīšanu un novēl veiksmi Dakārā! Turēsim īkšķus!

Latviesi gatavi Dakārai

Tāds izskatās OSCar EO dzinējs

Drive EO

Atslēgvārdi:

 

2 Komentāri

  1. kristers says:

    es arī tadu gribetu

Pievieno komentāru