Baltijas kausa sākums 2003. gadā

S/o Sporta kluba “Mazozoli 4reiz4” pārstāvji 2003. gada 13. – 14. septembrī viesojās Lietuvas pilsētā Paņevežā, kur piedalījās trofireidu sacensībās Bastunas 500, kā arī tikās ar Lietuvas bezceļu autobraukšanas kustības vadītājiem. Tikšanās mērķis bija apspriest ar lietuviešu kolēģiem iespēju nākamgad rīkot kopējas Baltijas mēroga trofireidu sacensības. Līdzīga tikšanās jau iepriekš Rīgā notika ar Igaunijas off road braukšanas kustības pārstāvjiem.

Lai vairotu apvidus trofi-reidu pretsižu un popularitāti Sporta klubs „Mazozoli 4reiz4“ aicināja lietuviešu un igauņu domubiedrus sarīkot Baltijas mēroga trofireidu seriālu. Mūsu puses priekšlikumu konceptuāli atbalsta gan igauņi, gan Lietuvas bezceļu braukšanas klubu asociācijas (Lietuvos Visureigiu Klubu Asocijacija) pārstāvji.

Lietuvas klubi savu asociāciju izveidoja šā gada martā, bet Igaunijā nupat ir nodibināta līdzīga sabiedriskā organizācija – Estonian Assotsiatsion of 4wd Clubs. Diemžēl, atķirībā no kluba “Mazozoli 4reiz4”, kas ir Latvijas Aotomobiļu federācijas (LAF) biedrs, kaimiņi pagaidām nav uzņemti savu valstu Autosporta federācijās.

Abās kaimiņzemēs aktīvu bezceļu braucēju ir vairāk nekā Latvijā, taču apvidus autosporta organizācijā, pateicoties LAF izpratnei un atbalstam, Latvija ir krietni priekšā. LAF Cross Country komisijas sacensību kalendārā ir Latvijas čempionāti divos veidos – apvidus rallijreidā un karuseļrallijā, kā arī kluba „Mazozoli 4reiz4“ un „WESS Motors“ Latvijas Trofi-reidu kausa izcņa un Triāla kausa izcņa.

Gan Latvijas rallijreidu, gan trofireidu sportisti sevi regulāri apliecina sacensībās starptautiskā līmenī. Šovasar kluba „Mazozoli 4reiz4“ pārstāvji ar panākumiem startēja trofireidā Ladoga Trophy 2003, kur piedalījās sportisti no Krievijas, Igaunijas, Baltkrievijas, Lietuvas, Somijas, Polijas un citām zemēm.
Lai īstenotu ieceri par Baltijas kausa vai čempionāta organizēšanu jāveic nopietns darbs – sacensību nolikuma izstrāde, tehnisko un droības noteikumu saskaņošana, tiesāšanas un organizācijas jautājumu risinšana. Iecerēto apgrūtina fakts, ka kaimiņu off road braucēji pagaidām nav pārstāvēti nacionālajās autosporta federācijās.

Igauņu kolēģi ziņo, ka Igaunijas Autosporta federācija pat esot atteikusies uzņemt nule dibinato asociāciju un nodibināt Off Road komisiju, lai gan Estonian Assotsiatsion of 4wd Clubs dibinšanu atbalstīja Latvijas un Somijas autospsporta federācijas un Krievijas Trofi Klubu asociācija, kas ir Krievijas autofederācijas biedrs.

Līdzīgi kā „WESS Motors“ un „Kalnozols celtniecība“ Latvijā, Igaunijā trofireidu kustību atbalsta arī vairāki pazīstami uzēmumi, piemēram „Sony Baltic“, „Toyota Baltic“, un „Data Telecom“. Tas ļauj cerēt, ka projekts par Baltijas mēroga trofireidu seriālu tomēr realizēsies.

Oktobra sākumā Latvijas, Lietuvas un Igaunijas pārstāvji dosies uz Somiju, kur no 4. līdz 6. oktobrim notiks sacensības Warn Trophy, kā arī 3. oktobrī būs starptautiska konference ar Baltijas valstu, Somijas, Krievijas un, iespējams, arī Zviedrijas off road klubu un asociāciju dalību. Konferences laikā tiks turpinatas arī baltiešu sarunas par kopēju sacensību rīkošanu. Ļoti liela ir ticamība, ka Baltijas kausa vai čempionāta statuss trofi-reidu sacensībām Baltijā ļaus piesaistīt dalībniekus no Polijas, Krievijas, Skandināvijas un pat Rietumeiropas valstīm.

Atslēgvārdi:

 

Raksts vēl nav komentēts

Pievieno pirmo komentāru!.

Pievieno komentāru