Jāsaka, ka jaunais Ford Ranger mani „izaicināja” jau kopš parādīšanās Latvijas tirgū 2012.gadā, tomēr līdz nopietnākam randiņam ar šo smuko auto kaut kā neizdevās nonākt. Līdz beidzot aizritējušajā gadu mijā zvaigznes nostājās labvēlīgi, un es ar prieku varēju pieņemt reindžera izaicinājumu vairāku dienu garumā. Un bija vērts.

Reindžera izicinājums
Reindžera izicinājums

Dažreiz man uznāk tādas domas, ka 4×4 automašīnu pasaulē mani diezin vai vēl kas var pārsteigt – tik daudz ir redzēts, lasīts un skatīts. Jā, protams, tehnoloģijas attīstās, un arī autobūve attīstās… Un ir pats par sevi saprotams, ka automašīnu krāsas, formas, materiāli, aprīkojums ir 21.gadsimtam atbilstošs. Taču – vai ar to var pārsteigt? Un tomēr. Neliekuļojot varu teikt, ka jaunais Ford Ranger mani pārsteidza. Labā nozīmē. Un, lai šie teikumi neizklausītos pārāk „saldi”, uzreiz varu pateikt, ka ar daudzajos bezceļu gados rūdīto aci itin viegli atklāju arī šādus tādus reindžera trūkumus. Bet nu – aiziet pie pārsteiguma!

Testa auto
Testa auto: Ford Ranger XLT ar dubulto kabīni (double cab), motors – 2.2 litru Duratorq TDCi turbo dīzelis ar jaudu 150 ZS (110 kW), maksimālais griezes moments 375 Nm (pie 1500-2500 apgr./min.), 6-pakāpju manuālā pārnesumkārba, visu riteņu (4×4) piedziņa. Jauno Ford Ranger testam laipni iedeva Ford automašīnu dīleris Latvijā – SIA „Inchcape Motors Latvia”.

Ford Ranger Double Cab XLT
Ford Ranger Double Cab XLT

Skats no ārpuses
Šis auto piesaista uzmanību. Es pat gribētu teikt – grezns auto. Jo īpaši, ja tas pēc definīcijas ir domāts darbam. Tomēr Ford Ranger gadījumā šāda definīcija vairs nestrādā. Es mēģinu atsaukt atmiņā visus šobrīd Latvijā nopērkamos pikapus, bet laikam tieši Ranger’am man visvairāk gribās „darba auto” vietā piešķirt nosaukumu „brīvdienu auto”. Protams, gaumes lieta, bet mani personīgi šis jaunais izskats iedvesmo. Grūti pat izšķirt kādas atsevišķas detaļas – automašīnas kopskats liek justies pacilātāk. Wildtrak komplektācijā šīs sajūtas varētu būt vēl izteiktākas. Jau iztēlojos, ka kravas kastē varētu ielikt laivu, kvadriciklu vai vienkārši grilu, un… Jaunas idejas, jaunas vēlmes, jauna domāšana. Un tas ir pirmais pārsteigums.

Ford Ranger Double Cab salons
Ford Ranger Double Cab salons

Skats uz pasauli no iekšpuses
Tumši ādas sēdekļi (šofera sēdekli var regulēt četros virzienos), stūre ar ādas apdari (ļoti ērta un patīkama) un telefona/radioaparāta/kruīzkontroles pogām uz tās, ērtas klimata regulēšanas pogas, mobilā tālruņa brīvroku sistēma, USB un blūtūss, apsildāms priekšējais stikls (un arī aizmugurējais, protams), daudzfunkcionāls ekrāns (šajā komplektācijā diemžēl izskatās lēti), lieli (vai pat milzīgi!) atpakaļskata spoguļi. Ātrumkārbas pārslēgs, kaste viduskonsolē. Jāatzīmē, ka tumsā vadības pogām un mērinstrumentu panelim ir neuzkrītošs, bet ļoti gaumīgs apgaismojums. Vai ir kāds pārsteigums? Šajā Ford salonā es jūtos neticami mājīgi. Ikreiz es ar prieku kāpu iekšā automašīnā šīs mājīguma sajūtas dēļ. Man vienkārši šeit ir labi. Mēģinu atkal atsaukt atmiņā sajūtas citās mašīnas, ar kurām esmu kādreiz braucis. Tomēr tādu mājīgumu neatceros piedzīvojis. Un tas ir otrais pārsteigums.

Ford Ranger vadības panelis
Ford Ranger vadības panelis

Ceļa vilinājums
Jau minēju iepriekš, ka Ford Ranger izskats iedvesmo – un tā es iedvesmots dodos garākā ceļojumā pa Kurzemi. Neesmu vīlies – viegla vadāmība, laba redzamība, komforts un dinamika ir jaunā reindžera neatņemama sastāvdaļa. Mašīnas piekare labi absorbē gan nelielas bedres, gan lielus ceļa iesēdumus un arī „gulošos policistus”. Mazliet laiku prasa pierašana pie ātrumpārslēga, kā arī līdzeni uzsākt kustību visai labi neizdodas – pirmais pārnesums ir „īss”, mašīna, atlaižot sajūgu, strauji raujas uz priekšu, pēc kā motora vilkmē seko „caurums”. Pārējos pārnesumos viss kārtībā. Varbūt ar smagāku kravu vai piekabi aizmugurē izdotos izkustēties līdzenāk?
Ceļš vienā virzienā šoreiz ir vairāk kā 300 kilometru garumā, tomēr nogurumu nejūtu. Patiesībā izbaudu šo braucienu. Pietiekoši kvalitatīva skaņu sistēma ar USB portu nodrošina manis paša izvēlētu mūziku patīkamā skanējumā, visi slēdži ir ērti aizsniedzami, ērta stūre un sēdeklis, laba pārskatāmība Ērti lietojamā kruīzkontrole ļauj atpūsties labai kājai, un nav arī jāuzmana spidometrs. Tas gan, kā jau daudzās automašīnās, mazliet melo – rādījumam esot 100 km/h patiesībā ir tikai 95 km/h. Jāuzliek mazliet lielāki riteņi, un rādījums būs korekts!
Pēdējie divdesmit kilometri ir izmircis un vidēji bedrains grants ceļš. Ranger labi turās pie ceļa, un komforta līmenis salonā nepazeminās. Man, kurš pieradis braukt ar veciem „kaujas dzelžiem”, varbūt pat brīžiem prasās pēc cietākas piekares, taču „normāls” cilvēks, domāju, būs ļoti apmierināts ar šī pikapa gaitas īpašībām. Paldies, reindžer, par skaisto braucienu!
Ford Ranger uz 50 cm šķēršļa uzbrauc viegli
Ford Ranger uz šāda šķēršļa uzbrauc viegli

Bezceļu vilinājums
Es ar prieku uztveru ikviena jauna pilnpiedziņas auto parādīšanos, un, jo īpaši, ja ražotājs ir padomājis un piestrādājis pie šādas automašīnas pielietošanas bezceļu apstākļos. Un Ford Ranger tāds ir. Gandrīz piecarpus metrus garais auto ir ar labiem ģeometriskajiem parametriem, 237 mm klīrensu, iespaidīgu 80 cm veicamā ūdens šķēršļa dziļumu. Un – trešais pārsteigums – sadales kārbā pazeminātais pārnesums ir iespaidīgi lēns, ar lielu pārnesumu attiecību! Tas savukārt nozīmē, ka arī smagos braukšanas apstākļos būs iespēja izvēlēties maksimāli
Ford Ranger off road
Ford Ranger off road
labāko ātruma un griezes momenta attiecību, tātad arī iegūt maksimāli labu veiktspēju. Atlaižot sajūgu ar pirmo pazemināto ātrumu, pirmajā brīdī liekas, ka auto nemaz nav izkustējies! Elektroniskā bremzēšanas spēka sadales sistēma (EBD) pilda diferenciāļa bloķēšanas funkciju, automātiski piebremzējot riteni ar mazāko saķeri, tādējādi piespiežot griezties riteni ar labāku saķeri.
Lai arī pats neizmēģināju iebraukt ar Ranger dubļos „līdz logiem”, līdzšinējā pieredze saka, ka automašīnai pārgājība ir ļoti laba. Pat ar parastām ziemas riepām un bez speciāla aprīkojuma šajā mašīnā es jutos pārliecinoši vietās, kas no izbraukšanas viedokļa nemaz nebija tik vienkāršas. Un arī vismaz 80 centimetru dziļš ūdens, vien dziļāk ievelkot elpu, tika viegli pārvarēts! Labi!
Ford Ranger rūpnīcas atļautais ūdens šķēršļa dziļums ir 80 (!) centimetri
Ford Ranger rūpnīcas atļautais ūdens šķēršļa dziļums ir 80 (!) centimetri

Ja vēlaties vest vai vilkt
Laikam nevajadzētu aizmirst, ka Ford Ranger nav automašīna tikai cilvēku pārvadāšanai. Pirmkārt, par kravas kasti. Tās garums ir tieši atkarīgs no kabīnes garuma, jo ārējie gabarīti visiem Ranger modeļiem ir vienādi. Divu durvju kabīnes (Regular Cab) modelim kravas kaste ir visai iespaidīga – garums 230 centimetru, platums 156 centimetri, tilpums 1,8 kubikmetri līdz kravas kastes malām. Taču vēl iespaidīgāka ir kravnesība – 1340 kilogrami! Vai tikai nebūs pati lielākā starp analogiem Eiropas tirgum domātiem pikapiem? Modelim ar četru durvju jeb dubulto kabīni (Double Cab) kravas kastes garums ir 155 centimetri. Kā pluss jāatzīmē plastikāta kravas kastes ieklājums, kurš, izņemot pašu lētāko XL versiju, ir standarta aprīkojums. Patīkami, ka kravas kastes vāku vajadzības gadījumā var aizslēgt.
Jaunais Ford Ranger tiek pozicionēts kā viens no spēcīgākajiem un drošākajiem vilcējiem – tas var vilkt līdz pat 3,3 tonnu smagu piekabi. Automašīna ir aprīkota ar piekabes pretšūpošanās sistēmu Trailer Sway Control, kura spēj konstatēt un novērst piekabes bīstamu šūpošanos. Testa mašīnas piekabes āķa konstrukcija gan der tikai braukšanai pa ceļiem. Ja vēl tukšs auto bezceļa apstākļos ar āķa siju aizķērās pāris reizes, tad ar kravu nobraukt no ceļa būs diezgan neiespējami.
Ford Ranger kravas kaste
Ford Ranger kravas kaste

Drošība tiek vērtēta augstu
Ir 21.gadsimts, un drošība automašīnā tiek vērtēta aizvien augstāk. Ja skatāmies uz pikapiem, jāsaka, ka Ford ir parūpējies par ļoti labu aktīvās un pasīvās drošības aprīkojumu jaunajam Ranger modelim. Bremžu antibloķēšanas sistēma ABS, elektroniskā bremžu spēka sadales sistēma EBD, elektroniskā trajektorijas stabilitātes programma ESP, avārijas bremzēšanas palīgsistēma EBA, adaptīvā slodzes kontrole LAC, palīgmehānisms nobraukšanai no kalna… Priekšējie, sānu, ceļgalu, krūškurvja drošības spilveni, sānu triecienu aizsargstieņi, ar datoru optimizēta virsbūves konstrukcija ar īpaši izturīgu drošības rāmi un deformācijas zonām… Jācer gan, ka šo visu nekad nenāksies pārbaudīt.

Ford Ranger spoguļi ir milzīgi
Ford Ranger spoguļi ir milzīgi

Ēnas puses
Laikam nebūs godīgi, ja nepieminēšu tās dažas lietas, kas man reindžerā nelikās sevišķi izdevušās. Tiesa, tās nespēja mainīt manu vērtējumu šim auto. Pieminēju jau nevienmērīgo gaitas uzsākšanu – laikam vienīgā piezīme, ja runājam par braukšanu. Salonā – neērta piekļūšana pogai mērinstrumentu panelī brauciena datu nolasīšanai, lētā izskata displejs viduskonsolē disonē ar pārējo gaumīgo interjeru. Lai arī degvielas patēriņš nav tas lielākais, tomēr mani nepamet sajūta, ka automašīnai ar sešpakāpju kārbu tas varēja mazāks. Rūpnīcas uzrādītos 7,0 lītrus jūs variet noturēt, ja nepārsniedziet 80 km/h. Ar katriem nākošajiem 10 km/h degvielas patēriņš pieaug aptuveni par vienu litru. Mans 1000 kilometru „kombinētais cikls” izrādījās 9,9 litri uz 100 kilometriem, par diviem litriem vairāk nekā norādīts specifikācijā. Vēl mazliet jocīgi, ka sēdekļu apsilde kā standarta aprīkojums ir tikai dārgākajās Ranger versijās. Un vēl jocīgi, ka Ranger nemaz nevar tik vienkārši nopirkt – iespējams, nāksies pagaidīt kādu pusgadu.

Ford Ranger
Ford Ranger

Cena un kopsavilkums
Ford Ranger lētākajā XL komplektācijā un ar divdurvju kabīni ir nopērkams par aptuveni 16 tūkstošiem latu. Tiesa, aprīkojumā pietrūkst vairāku nepieciešamu un noderīgu lietu, tāpēc, ja vien pikaps nav vajadzīgs tikai malkas vešanai no tuvējā meža uz māju, labāk izvēlēties XLT komplektāciju, kura pieejama tikai ar dubulto kabīni un maksā par 3 tūkstošiem latu vairāk. Pati dārgākā ir Wildtrack komplektācija ar ar 3.2 litru un 200 ZS motoru, automātisko pārnesumkārbu, īpašiem dizaina elementiem utt.. Par 26 tūkstošiem latu jūs iegūstiet auto, kurš jums sagādās daudz patīkamu brīžu, un kuru noteikti pamanīs arī apkārtējie.
Pārdomājot visu, ko ieraudzīju, sajutu un uzzināju tūkstots kilometros, sapratu, ka nav iespējams vienā rakstā visu par šo interesanto pikapu izstāstīt. Automašīna ir tā vērta, lai ar to iepazītos katrs pats!
Izaicini Ranger!
Neliels video šeit.
DSCF3306
Teksts un foto: Edvīns Bauers (4×4 Centrs)

Atstāj komentāru

Your email address will not be published. Required fields are marked *

One reply on “Reindžera izaicinājums – Ford Ranger 1000 kilometru tests”

  • Gabriels
    01/02/2014 at 15:10

    Šis izklausās labs izaicinājums – ja būs labi garantijas nosacījumi, būs arī pircēji.