Nav nemaz tik bieži, kad kāds riepu ražotājs piedāvā jaunu modeli apvidus automašīnu īpašniekiem, jo īpaši to var attiecināt uz riepām, kuras domātas lietošanai sliktos ceļos un bezceļā. Daudzu kompāniju ražotie AT (All terrain) un MT (Mud terrain) riepu modeļi ir pazīstami jau daudzus gadus, daži pat gadu desmitus. Tieši tamdēļ katrs jaunums MT un AT riepu klāstā izraisa pastiprinātu interesi un vēlmi vairāk uzzināt par “jaunpienācēja” raksturlielumiem un uzlabojumiem.
2011. gads ieies vēsturē kā General Tire Grabber AT (1. att.) parādīšanās Latvijas tirgū, kas ir latviešu džipotāju vidū jau iecienītās riepas Grabber AT2 jaunākā paaudze. Jaunās riepas Grabber AT ir veidotas tā, lai sniegtu maksimālu braukšanas prieku bezceļa apstākļos, savukārt uz ceļa riepa nodrošinātu mūsdienu prasībām atbilstošu komfortu un drošību.
Jaunais Grabber AT modelis no 2011. gada pakāpeniski aizvietos Grabber AT2 modeli. Tiek plānots, ka no 2012.gada Grabber AT būs pieejams 57 izmēros – sākot no R14 līdz R20.
General Tire inženieri apgalvo, ka, salīdzinot iepriekšējo AT2, uz ceļa jaunais protektors ir klusāks, tas uzrāda par desmit procentiem labāku sniegumu lietus laikā, kā arī par trim procentiem labāku sniegumu uz sausa ceļa.
Jaunajam Grabber AT veikti arī vairāki uzlabojumi braukšanai bezceļu apstākļos (2. att.).
1. Iegriezumi starp protektora blokiem nodrošina papildus saķeri bezceļa apstākļos.
2. Protektora blokos iestrādātās mikro lameles uzlabo riepas vadāmību uz slapja seguma.
3. Ieslīpi izvietotie protektora bloki nodrošina uzlabotu saķeri un vadāmību dubļainos bezceļos.
4. Rievojums garenvirziena kanālu apakšdaļā nodrošina papildus saķeri, kārpoties cauri māliem vai slapjai zālei.
5. Garenvirziena kanāli starp protektora blokiem ar paplašinājumu abos galos maksimāli ātri izspiež ūdeni no saķeres virsmas un palīdz protektora blokiem pašattīrīties no dubļiem.
6. Platie kanāli riepas plecu daļā neļaus riepas protektoram aizķept.
Nobīdīti protektora bloki riepas sānos viennozīmīgi palielina automašīnas veiktspēju slapjās gruntīs, riepai ir pastiprinātas sānu malas pret mehāniskiem bojājumiem, taču tajā pašā laikā tiek nodrošināta komfortablu braukšanu un ir liels nobraukuma potenciāls. Jaunajam AT ir lielāks saķeres laukums nekā tā priekšgājējam AT2 (3. att.).
Tomēr ražotāja sniegtā informācija ir tikai informācija – daudz labāk, ja visu izlasīto iespējams pārbaudīt dzīvē. Un tāda iespēja ir! Ar „Atlas motors” riepu veikala gādību viena no biedrības „Mazozoli 4×4” Toyta HiLux automašīnām tiek aprīkota ar 235/85R16 General Tire Grabber AT jaunā modeļa riepām (4. att.) testam vesela gada garumā. Un mēs jau nu gan zināsim, kā tās vislabāk pārbaudīt – gan ceļos, gan bezceļos! Bet par pieredzēto, protams, pastāstīsim arī jums!
Šobrīd pieejamie General Grabber AT un AT2 izmēri. Riepas var pasūtīt un nopirkt zvanot Edvīnam pa tālr. 29424541
Plašāka informācija par Genaral Grabber AT riepām – https://4x4centrs.lv/veikals/riepas/vissezonas-riepas/general-grabber-at
Teksts: Edvīns Bauers, 4×4 Centrs