Lūk, arī kārtīga ziema ar salu jau kādu laiku ir klāt un 4×4 Centrs pagājušajā aprīlī iesāktais riepu tests turpinās ar jaunām atklāsmēm un secinājumiem. Atgādināsim, ka stāsts ir par General Tire Grabber AT vissezonas riepām ar marķējumu M+S, un mūsu gadījumā tiek testētas uz 2007.gada izlaiduma Toyota Hilux 4×4, riepu izmērs 235/85R16 (pirmais raksts par šo riepu testu, otrais raksts – General Grabber AT pirmie 10 000 km). Aizsteidzoties notikumiem pa priekšu, varam secināt: laba riepa visiem dzīves gadījumiem, ieskaitot ziemu.
Nu jau nobraukti aptuveni 25 000 km. No bijušā protektora dziļuma 12mm ir palicis atlikums 8mm pie nosacījuma, ka ekspluatācijas sadalījums bija sekojošs: 60% asfalts; 20% grants un zemes ceļi; 15% dubļi un bezceļš un 5% sniegs un sasalums. Kopējais iespaids par riepām: ļoti kvalitatīvas, atbilstošas savai cenai, nepieciešamības gadījumā izmantojamas visu gadu. Nodilums ir salīdzinoši mazs jauktā cikla izmantošanas režīmā. Vislielākais nodilums (ap 6…7 mm) ir riepu protektora sānu malās, bet šo nodilumu jānoraksta vairāk uz riepas proporcijām (šaura riepa ar ļoti augstu profilu), kas automašīnai braucot pagriezienā sasveras tieši šajā profilā un rada papildus slodzi uz protektora malām (salīdzinājums attēlā).
Vislabāk riepas uzvedas uz grants ceļiem vai lietus laikā uz asfalta, kad veidojas dziļas peļķes, ar ko šīs riepas tiek galā vienkārši perfekti. Akvaplanēšanas pazīmes parādās tikai pie iespaidīgi dziļām peļķēm, braucot ar ātrumu virs 80 km/h. Arī pagriezienos ar mitru segumu tās labi tiek galā ar auto vadāmību.
Pazeminoties gaisa temperatūrai, gumija kļūst cietāka un samazinās arī riepas saķeres īpašības. Piesardzīgiem ir jābūt uz mitra vai slapja asfalta, kad termometra stabiņš noslīd zem 5°C – riepas saķere kļūst vājāka, tomēr uz sāniem vērstie protektora izgriezumi veiksmīgi tiek galā ar “sniega pļuras” izspiešanu.
Sniegotos ceļos, kā jau to varēja sagaidīt, Grabber AT nerada braucējiem diskomfortu, jo automašīna labi turās uz ceļa. Tiesa, šoferim ir jāpārslēdzas uz ziemas braukšanas manierēm un biežāk jāsāk izmantot 4×4 riteņu formula. Arī taisnvirziena noturība ir augstā līmenī. Trūkums ziemas apstākļos – parādās nepietiekamas pagriežamības efekts, kad auto tiecās braukt taisni, strauji sagriežot stūri. Protams, jābūt īpaši piesardzīgiem uz tīra ledus un nobraukāta sniega – šādos apstākļos jebkuras riepas saķere ar virsmu ir visvājākā, un Grabber AT jau nemaz nav ziemas riepa.
Kopumā varam teikt sekojošo: ja jūsu auto ir 4×4 riteņu formula, tad ziemu var droši pārlaist arī ar Grabber AT. Un nebūt ne slikti. Galvenais atcerēties: katrai situācijai nepieciešams atbilstošs braukšanas stils.
Par pieejamajiem General Grabber AT izmēriem un cenām jautāt Edvīnam pa tālr. 29424541
Teksts: Gabriels Žīgurs, 4×4 Centrs
Foto: Gabriels Žīgurs, 4×4 Centrs, Jānis Purvītis, Atlas Motors
One reply on “General Grabber AT riepas – 25 000 km tests”
Tikko viens no mūsējiem stāstīja, ka ar Grabberiem uzbraucis Golgātā! Cilvēks sajūsmā! 🙂