Pagājušā gada Lietuvas Trofireidu čempionāta kopvērtējumā vairāki latvieši ieņēma godalgotas vietas un izskatās, ka arī šogad aktīvāko LV braucēju cīņa par LT kausiem turpināsies. LT TRČ 2.posms – sacensības ar nosaukumu „Džukojis žeme” – norisinājās 21.-23.maijā Lietuvā, Alytaus rajonā.
Pēc Aigara Mizgas iniciatīvas, trīs dienu laikā, sazvanoties ar pārējiem braucējiem, izdevās nokomplektēt četras LV ekipāžas dalībai Open kategorijā. Tā kā gatavošanās šīm sacensībām bija kā uz karstām oglēm, arī komandu sastāvi bija visai raibi – Aigars Mizga par stūrmani un vinčas vīru vienā personā šoreiz iecēla Intu Freibergu; Jānis Siliņš apvienojās ar Aivi Jaipinu (no 408 komandas „Oranžā revolūcija”), bet Ivars Roze par stūrmani-vinčotāju izraudzījās elektriķi – Viktoru Francuzovu, kam šīs sacensības bija pirmā pieredze offroudā. Nikolajs Boicovs un Romāns Jermolajevs – šoreiz vienīgā komanda ierastajā sastāvā.
Tā nu braucām ar cerību, ka dalībniekiem būs sagatavota pietiekami interesanta gonka, jo gaisa gabals no Rīgas uz Lietuvas gandrīz tālāko punktu bija savus 350 km braucams. Piektdienas vakarā organizatori bija izveidojuši nelielu orientēšanos pa vietējo smilšu karjeru, kur visiem dalībniekiem vienlaicīgi startējot, bija pēc iespējas īsākā laikā jāsavāc visi 30 nospraustie kontrolpunkti. Boicovs savu gājienu pēc punktiem uzsāka ar 50 minūšu nokavēšanos no kopējā starta, taču uzrādīja labāko rezultātu (1h:33min.) tomēr svētdienas rītā, pēc asām diskusijām starp tiesnešiem un konkurentiem, viņa karjeras laiku (1:33) tiesneši anulēja, pārceļot Samuraju no pirmās uz trešo vietu šajā posmā.
Tā rezultātā ātrāko laiku, nofotografējoties pie visiem kontrolpunktiem, uzrādīja Mizgas ekipāža (1h:39min), pēc tam sekoja Siliņa komanda (2:10), Rozes ekipāžai steigā bija izkūpējusi viena punkta fočene, tālab tikai 4.vieta karjerā ar laiku 1:45.
Nākamās dienas aktivitātes Openiem sākās plkst. 10:15 – ar divu apļu braucienu triālā. Šeit pārliecinoši ātrākais bija Roze, kas divus apļus nolidoja 6min:55sek., pēc tam sekoja Boicovs ar laiku 8:07, trešais – Siliņš ar 8:32 un piektais – Mizga ar 9:42.
Uzreiz pēc finiša dalībniekus gaidīja nākamais pārbaudījums – apļi tajā pašā karjerā ar laika limitu 2 stundas. Šis aplis dalībniekiem paliks atmiņā uz ilgu laiku, ne sava grūtuma pēc, bet nobraukto kilometru dēļ. Ja esam pieraduši, ka pievarēto apļu skaits trofireidos grozās ap skaitli trīs, tad šeit ātrākais braucējs uzrādīja skaitli 19!!
Šis karuseļrallijs svelmainā karjeras saulē un putekļos pa bedrēm, bedrītēm un tramplīniem bija līdz brošai iesēdies gan braucējiem, gan lielākajai daļai skatītāju, kas apļu laikā labprātāk izvēlējas zem kafejnīcas saulessarga dzert alu. Kā izrādās, pirms nedēļas, kad organizatori ievērtēja iespējamo apļa atrašanās vietu, braucamajā trasē vietām bija pus metru dziļš ūdens, kas dažu dienu laikā 25 grādu karstā saulē iztvaikoja, neatstājot nekādu „ekšenu” nedz pašiem apļu braucējiem, nedz skaisto bilžu cienītājiem.
Labāko rezultātu apļos, melnu dūmu pavadīts, ar jau minēto skaitli 19 uzrādīja Roze, kam pēc šādas riņķošanas gaisa filtrs aizsitās ar putekļiem, kā rezultātā motors darbojās ar pus jaudu. Mizga apļos otrais labākais ar apbrauktiem 18 apļiem lika trūkties savas Toyotas amortizatoriem, kas pēc divu stundu braukšanas bija tik ļoti pārkarsuši, ka ieguva „roku applaucējošu temperatūru”. Atšķirīgu braukšanas taktiku bija izvēlējies Siliņš, kas 15 minūtes pirms finiša bija sācis uzņemt rallij-cienīgu ātrumu pēdējiem 3 apļiem un divu stundu laikā pievarēja arīdzan 18 apļus, tikai par 4 sekundēm atpaliekot no Mizgas. Boicovs ar Samurajdžipiņu, putekļu mākonī tīts, savā kontā ieskaitīja 17 apļus.
Pēc divu dienu karsēšanās karjeras saulē gan es, kā skatītājs, gan rūdītie LV sportisti ar nepacietību gaidījām, kad beidzot ieraudzīsim dubļus, un tos, par laimi, mēs dabūjām pēc pilnas programmas! 22 km no karjeras organizatori bija atraduši labāko purv-mežu Lietuvā, kur blakus kontrol-punkt-kokam šķidro dubļu masas dziļums dažviet sniedzās branga auguma vīram līdz kaklam. Kā atzina Aivis Japins, – tik dziļi viņš vēl nekad nebija iestidzis. Pēc teritorijas nelielā, gandrīz pārredzamā mežiņā dalībniekiem bija jāsasniedz 14 nosprausti kontrolpunkti. Vēlāk noskaidrojās, ka rīta pusē te bija jau pabijušas visas pārējās TR kategorijas un Open klases braucējiem caur šo posmu bija tā laime un prieks izvinčoties pēdējiem, jo lielākā daļa no 14 kontrolpunktiem nu jau bija izbraucami tikai uz vinču. Tomēr, lai kāda būtu trase pēc TR2 un TR3 braucējiem, mūsu labākajam Openistam izdevās šajā posmā labāko TR2 braucēju apsteigt par 29 minūtēm un labāko TR3 braucēju par 3 minūtēm!
Un tā – dubļu posmā labākais Nikolajs Boicovs, kas visus 14 punktus izvinčoja 1h:08 min. laikā, nākamais finišēja Jānis Siliņš ar laiku 1:11, tad Aigars Mizga 1:13 un visbeidzot, ticis galā ar tehniskajām problēmām, no purva izlīda Ivars Roze ar laiku – 1:22. Labākais lietuviešu braucējs savāca tikai 12 punktus 2 stundu 21 minūšu laikā.
Šis arī bija pēdējais pārbaudījums visiem dalībniekiem, pēc kura atlika tikai barot leišu brangos odus un gaidīt rezultātus, kas tika paziņoti nākamajā dienā.
Lieliskais Open četrinieks nākamajā rītā sadalījās divās frontēs. Vienam bija jāpaliek aiz apbalvošanas svītras, bet cīnījušies, pievarējuši trases, pārvarējuši sevi un citus bija visi censoņas. Jebkurā gadījumā, mūsējie bija ļoti līdzvērtīgi braucēji, ar dažu punktu starpību kopvērtējumā, bet leišu sportisti tika apsteigti ar ievērojamu punktu pārsvaru.
Un tā Lietuvas TRČ 2.posmā Open kategorijā – pirmais – Roze un Francuzovs, otrais -Boicovs un Jermolajevs, trešais – Siliņš un Japins, ceturtais šoreiz Mizga un Freibergs. Apbalvošanas ziņā organizatori un sponsori bija parūpējušies godam – balvas fantastiskas – kausi, diplomi, tas pats par sevi, dāvanu kartes Lietuvas spa sanatorijā, troses, virves, motoreļļas, Fiskar cirvji, lāpstas, krūmgrieži, sporta cimdi, ogles 2010. gada šašliku sezonai u.c. noderīgas lietas.
Tāds nu bija šis 2010. gada Lietuvas TRČ otrais posms, laiks rādīs, kā leišu čempionāts attīstīsies tālāk un kādus rezultātus tajā uzrādīs mūsējie.
Evita Ružāne
Rekuss Racing Team
4x4sport.lv