Pirmo reizi Latvijas 4×4 braucēju vēsturē tika organizētas 6h (sešu stundu) izturības sacensības, kurās varēja piedalīties ar jebkura veida un piedziņas tipa transportlīdzekli, ja vien ir iemontēts drošības karkass. Uz starta stājās 10 rallija reida un 2 VAZ open klases spēkrati. Lūk tās tik bija sacensības (fotogalerija)!!!
Jau pašā sākumā, treniņbraucienos, norisinājās sīva cīņa par rezultātiem un dāsni tika liktas lietā auto taures, lai veiktu apdzīšanas manevrus. Tā kā trase bija nosprausta pa dolomīta ieguves karjeru, bija risks, ka priekšā braucošā auto uzmestie akmeņi varētu saskādēt auto lukturus, tādēļ daži sportisti tos aizlīmēja ar līmplēvēm. Neiztika šeit arī bez starpgadījumiem, “pārgriežot” motoru, no tālākās cīņas, pat nestartējot, nācās atteikties ekipāžai Nr.108 A.Ozols, Ivars, Juris, Andris Kuļikovski ar skatītāju favorīta auto VAZ ŅIVA.
Paralēli autobraucējiem pa savu trasi 3 stundu garumā cīnījās motobraucēji – gan enduro, gan kvadricikli. Viņiem trase bija ar vairākiem tramplīniem un stāviem uzbraucieniem 3 stāvu mājas augstumā. Neizpalika arī pelēkā dubļu vanna.
Sacensības sākās ļoti dinamiski, ar spraigām cīņām un lieliem ātrumiem. Bet mainoties trases segumam un braucēju spēku daudzumam, temps kļuva rāmāks un asuma viļņus uzsita brīžos, kad vajadzēja kādu saķert un apdzīt. Daļa trases sakrita gan VAZ gan 4×4 braucējiem, kas lika žigulīšiem būt modriem uz piesardzīgiem. Neiztika arī bez “krešiem”.
Toms Brants pilotējot OSCar automašīnu ar starta Nr.102 nespēja novaldīt dzelteno pūķi vienā no tramplīniem un pārmetot kūleni nācās noripot lejā pa krauju. Bet ļoti veiksmīgi – auto nostājās uz savām kājām un bija gatavs rikšot tālāk. Ne mirkli nevilcinoties, tas tika arī darīts. Taču nespējot saorientēties, pilots kļūdās un uzbrauc uz mototrases tiltiņa pāri grāvim, kas neiztur auto svaru un OSCars iegāžas grāvī. Tikai šņācošās nācis ar baltiem dūmiem vien rēgojas ārā. Lūk tāds ir ekstrēmais sports.
Arī R.Zeltiņa / D.Zeltiņa ekipāža ar Nr.101 piemeklēja dažādas ķibeles. Sākumā izlūza aizmugurējais ritenis. Kaut kādā veidā, pazaudējot 15 min. ekipāžai tomēr izdevās nokļūt līdz servisa parkam un turpināt sacensības, bet nepilnu stundu līdz finišam, atsakot bremzēm vienā no līkumiem auto aiziet taisni un pazūd dziļajā grāvī. Steidzoties palīgā ar divām evakuācijas mašīnām pusstundas laikā tomēr izdodas izķeksēt auto no grāvja, bet cīnīties par līderpozīcijām vairs iespēju nav.
Čangaļiem, kas pārstāv Latgales reģionu un startē zem Nr. 107 Jānis Auziņš / Mārtiņš Lilienfelds arī nenācās viegli, jo skatītājiem par prieku gribējās uzlekt tramplīnā – rezultātā pārlūzis stūres pirksts un zaudētas dārgās minūtes.
Sacensību vidusdaļā Ventspilnieku OSCar auto ar starta Nr. 110 I.Skoks / R.Skoks / A.Piķis piemeklēja ķibele – izbeidzās pusass. Remontam nācās atvēlēt vairāk kā pusi stundas, kas vairs neļāva izcīnīt uzvaru sacensībās.
Bet par sacensību uzvarētāju kļuva ekipāža, kuras sastāvā ir daudz pieredzējušais un godalgoto vietu ieguvējs rallija reida sacensībās Aldis Vilcāns ar Zigmundu Zuševicu, kuri startēja ar Nr. 104 (Mitsubishi Pajero EVO). Sīva bija konkurence, neiztika bez mazām ķibelēm, bet izvēloties pareizu taktiku un tempu, viņi ir labākie un izcīna pirmo vietu 6h sacensībās. Otrajā vietā ierindojas Ventspilnieki ar 110. starta Nr. Igors un Rūdolfs Skoks ar Arvi Piķi. Bet godpilnajā trešajā vietā ierindojas ekipāža, kuru vārdus mēs pazīstam jau 15 gadus atpakaļ, kuri ir piedalījušies, gan vietējos, gan starptautiskajos mačos un FIA mēroga sacensībās, kas braukuši ir gan rallijus, gan rallija reidus un nav nobijušies no trofi reidu dubļiem. Viņu trumpis sacensībās pēc viņu pašu vārdiem ir vairāk braukšana pa gaisu. Tā ir ekipāža ar Nr. 106 Ainārs Šusts / Andrejs Radzēvičs / Jānis Lazdāns / Daniels Baltais ar Mitsubishi Pajero un FOX amortizatoriem.
Ievērības cienīgs fakts un mūsu viskvēlākās ovācijas ir vienīgajai sieviešu pilota pārstāvei Gitai Laugalei, kura kārtējo reizi parādīja sīvajā konkurencē kā ir jācīnās ieņemot godpilno 5 vietu ar Uldi Briedi (ekipāža Nr. 109 Mitsubishi Pajero).
Jāsaka liels paldies sacensību Direktorei Ivetai Kaminskai par neatlaidību un cīņas garu saorganizējot šāda veida sacensības, kā arī visiem tiem, kas iesaistījās un palīdzēja pasākuma tapšanā.
Foto: 4×4 Centrs → Sacensību fotogalerija
Teksta autors: Gabriels Žīgurs