Drīz būs pagājis gads kopš Latvijas Automobiļu federācijas trofi-reidu komisiju vada Indulis Vīdušs – ilggadējs sportists, konstruktors un arī visai aizraujošu bezceļu braukšanas aprakstu autors. Pie sliekšņa ir jaunā sezona, un tāpēc gribējām uzzināt viņa pārdomas par bijušo un nākošo, jo īpaši tāpēc, ka saistībā ar trofi reidiem Latvijā šobrīd jaušams neliels „informācijas bads”.
Induli, pastāsti, lūdzu, dažos vārdos, kāds Tev kā trofi-reidu komisijas vadītājam bija pagājušais gads?
Domāju, ka zinu visu, taču izrādījās, ka nezinu gandrīz neko. Sacensības no sportista un no tiesneša vai organizatora puses ir pavisam atšķirīgas lietas. Bija daudz situāciju, kuras es neparedzēju un man nācās meklēt jaunus risinājumus.
Ko varam sagaidīt 2014.gada sezonā, vai gaidāmi kādi jaunumi čempionāta norisē?
Izskatās, ka 2014.gads būs skarbs. Maz čempionāta dalībnieku, kuri vēl sadalīti pa daudzām klasēm. Ja cerējām, ka no „Dubļu ērgļiem” vai „Tūristiem” izaugs kādi sportisti, tad tā, diemžēl, nav noticis, un, pieplusojot vēl valsts smago ekonomisko stāvokli, šobrīd mums ir palikušas tikai kādas divas TR3 kategorijas automašīnas, TR1 kādas četras, OPEN divas… Vēl gan visi jāapzvana.
Kā tas noticis, ka Latvijā šogad notiek tikai trīs Latvijas Trofi-reidu čempionāta posmi?
Paredzēti bija četri, bet, kad „Stiga Trophy” organizatori nedabūja pie sevis NEZ posmu, viņi atteicās organizēt posmu vispār. Es arī nevaru teikt, ka pagājušogad „Stiga Trophy” bija labi organizēta. Un, tā kā jāievēro rotācijas princips, tad šogad NEZ posms notiks Rugājos. Pats esmu „Rugāju Trophy” piedalījies vēl 2012.gadā un, no sportiskā viedokļa raugoties, neko sliktu nevaru teikt.
Kad varam sagaidīt 2014.gada Trofi-reidu čempionāta nolikumu, kalendāru? Kur interesentiem meklēt informāciju?
Burtiski tuvākajās dienās. Informācija, kā parasti, www.trofi.lv.
Vai „Tūrisma kausa” dalībnieki dalīsies divās daļās kā iepriekš?
Nē. Standarta automašīnu pieplūdums pagājušā gadā bija minimāls, tāpēc sacensības šogad būs tikai „sagatavotiem tūristiem”.
Kas sagaidāms ATV braucējiem?
Domāju, ka čempionāta ieskaitei palielināsim pāru skaitu no divi uz četri, citādi divu pāru cīņa trasē izskatās skumīgi, un arī LAF prezidijs, visticamāk, neatbalstīs čempionāta statusu tik mazam dalībnieku skaitam. „ATV Ērglis”, protams, notiks, un vienā klasē.
Ko šajā gadā varam solīt skatītājiem?
Grūti kaut ko solīt – kas būs, tas būs. „Dubļu ērglis” un NEZ posms – tur būs ko redzēt.
Kādas reklāmas aktivitātes plāno trofi-reidu komisija atbalstītāju un skatītāju piesaistīšanai?
Atklāti sakot, nav bijis ne laika, ne spēka par to domāt. Un nav jau arī īsti sporta automašīnu – ko gan atbalstītājiem piedāvāt? Būtu kaut viena TR kategorija ar daudz automašīnām…
Kas šobrīd notiek Trofi-reidu komisijas valdē?
Trīs no komisijas valdes locekļiem ir iesnieguši atlūgumus, tāpēc šobrīd esam palikuši tikai pieci – es, Austris Gailītis, Māris Podiņš, Krišjānis Vīdušs un Arnis Namajuns. Visticamāk, kopā ar pirmo šī gada trofi-reidu posmu Madonā notiks arī komisijas pilnsapulce, kurā mēģināsim rast jaunus valdes locekļus.
Paldies par sarunu! Veiksmi un izturību jaunajā sezonā!
Ar Induli Vīdušu sarunājās Edvīns Bauers (4×4 Centrs)
Foto: Evita Ružāne (4x4sport.lv) un no trofi.lv
2 replies on “Ekspresintervija ar LAF trofi-reidu komisijas vadītāju Induli Vīdušu”
VAi man vienam liekas, ka paliels pesimisms staro no LAF trofi reidu komisijas puses? Saņemamies, šobrīd varbūt ir tas brīdis, kad jāpiedomā vairāk par tūristiem un tad pēc brīža varbūt arī atkal sportā būs kas brauc…
P.s. man personīgi kā TŪRISTAM (M.Limanskis 543) Stiga patika un pat ļoti, turpretī Rugājos vienīgais kas bija ok (atkal man personīgi un te arī ekipāžas viedoklis sakrīt ar manu) tās bija naktsmājas “Rūķīšos” ko organizējām paši….:)
+1 Mārtiņam. Lasot šo interviju, kļūst skaidrs kāpēc nav dalībnieku, jo arī organizatoriem nav īpašas intereses. Un mans kā dalībnieka viedoklis: Stiga bija daudz labāk organizēta par Rugājiem, Rugāji, manā skatījumā, bija sliktākais posms.