Sen jau sen ir zināms teiciens „Kas der visam – neder nekam!”, vai, citiem vārdiem, ka ziemā vislabāk ir braukt ar ziemas riepām, bet vasarā – ar vasaras riepām. Tomēr sarunās ar džipu īpašniekiem diezgan bieži nākas dzirdēt vēlēšanos „Gribu vienu riepu komplektu – gan ziemai, gan vasarai!”. Tad nu „4×4 Centrs” speciālisti ir sastādījuši TOP5 Latvijā biežāk lietotajām M+S jeb vissezonas riepām, ja lietotājam jābrauc pa visdažādākajiem ceļiem visdažādākajos gadalaikos. Tātad – džips tiek lietots gan pilsētā, gan laukos.
Šī off-road riepu „klasika” joprojām ir ļoti populāra un laba izvēle vasaras sezonai, taču sekmīga pārvietošanās ziemā prasa autovadītāju ar diezgan labām braukšanas prasmēm. Riepas gumija ir pacieta un protektors par rupju apledojušiem vai piesnigušiem ceļiem. Tomēr ir braucēji, kurus BFG AT pilnībā apmierina.
Šai riepai ir mazliet „sadrumstalotāks” protektors kā BFGoodrich’am, kas tomēr dod mazliet vairāk saķeri ar ceļu ziemas apstākļos. Atsauksmes no džipu īpašniekiem par šo modeli ir dažādas – acīmredzot atkal nozīme ir konkrētā braucēja pieredzei un ceļiem, kur tiek braukts. Šobrīd viens no G012 lielākajiem plusiem ir plašais pieejamo izmēru klāsts.
Interesanti, ka Cooper piedāvā ļoti plašu džipu riepu klāstu ar protektoriem, kurus var saukt par „vissezonas” – Discoverer ST, Discoverer ATR, Discoverer M+S un M+S2, Discoverer A/T, Zeon LTZ un citus. Tajā pašā laikā kā mīnuss jāmin Cooper mazās reklāmas aktivitātes un salīdzinoši augstā cena, kas rezultātā noved pie informācijas trūkuma un ļoti neliela šo riepu lietotāju skaita. Cooper Discoverer ST ir ļoti izteiksmīga sānu šķautne, kas rada labu pārgājību bezceļa apstākļos. Riepa ir arī radžojama, taču tad tā vairs nebūs „vissezonas”.
Vēl viens Cooper ražojums, kurš uzrāda ļoti labu sniegumu ziemas ceļos un labi „rok” un attīrās arī dubļos – daudzi sekmīgi izmanto šo riepu vasaras apstākļos, ceļā un bezceļā. Būtībā šis protektors varētu kandidēt uz TOP pirmo vietu, ja vien šis M+S nebūtu tik izteikts „ziemas” protektors (bet tos mēs šoreiz neapskatām) un nebūtu visai ierobežots pieejamo izmēru klāsts.
Daudzu izmēru pieejamība, dziļš protektors ( jaunai riepai 12 mm), salīdzinoši mīksts gumijas sastāvs, veiksmīgs protektora raksts un pieņemama cena – tas ieceļ General Grabber AT vissezonas riepu TOP5 pirmajā vietā! Iepriekš ļoti iecienīts džipu īpašnieku vidū bija AT priekšgājējs AT2, ko diemžēl rūpnīca pakāpeniski noņem no ražošanas. „4×4 Centrs” ir piedalījies jaunā Grabber AT testēšanā un varam teikt, ka šī patiešām ir universāla riepa gan gadalaiku, gan ceļa seguma ziņā. Ja nu jūs tiešām gribat ar vienu riepu komplektu braukt visu gadu – General Grabber AT būs vislabākā izvēle!
Vissezonas riepu modeļi un izmēri 4×4 Centrs veikalā
Edvīns Bauers
4×4 Centrs