Sacensību rezultāti Sportistiem un Tūristiem „JEEP RAID 2009” tiesnešu kolēģijas paziņojums!
Jo vairāk snieg, tidlī – bums,
jo vairāk tiek…
Kādreiz smējās, ka no Stūra mājas varot redzēt Sibīriju. Tas bija sen, un droši vien nemaz nebija taisnība. Bet pagājušajās brīvdienās likās, ka no Vidzemes augstienes, ja ne pašu Sibīriju, tad tās ziemu var ieraudzīt pavisam noteikti. Jau pa ceļam uz Latvijas čempionāta trofi reidā pirmo posmu „Jeep raid Latvija 2009”, kas notika uz austrumiem no Madonas Sarkaņu pagastā, ceļa malās sastumtie metrīgie sniega vaļņi lika aizdomāties, vai kalendārs nav kļūdījies ziņojot, ka jau ir marta vidus. Tā nu paredzētās dubļu stumdīšanas vietā dalībniekiem nācās mēroties spēkiem ar dziļu un vietām pat pārāk dziļu sniegu.
Kā jau katru gadu, Madonas trofi reids bija izdevies grūtāks nekā organizatori un dalībnieki bija vēlējušies. Pirmajā gadā ūdens līmenis grāvjos bija drusku pāri galvai. Kā rezultātā daudzi piesmēla motorus un līdz finišam tika daži. Ekstrēms pasākums. Nākamajā gadā visiem par lielu pārsteigumu Olgas purvā atradās kūdra. Un daudzi tajā palika līdz pasākuma beigām. Hidraulisko vinču tirgotāji droši vien pēc sacensībām priekā berzēja rokas. Viņiem apgrozījums būtiski pieauga. Mainījās sacensību organizatori, mainījās laika apstākļi, bet nemainīgi Madona sportistus sagaidīja ar ekstrēmiem pārbaudījumiem.
Arī šoreiz ziemas sacīkstes, braucot pa nepazīstamu un mežonīgu vietu, bija īpaši nežēlīgas un ne tikai nepiedeva sīkākās kļūdiņas, bet prasīja arī krietnu veiksmes devu. Man pašam pēdējos piecus gadus nebija izdevies ziemā finišēt ar abiem velkošajiem tiltiem. Parasti kaut kur meža vidū „labā feja” mūs gaidīja. Sports beidzās un sākās cīņa par izdzīvošanu.
Kā tas notiek, šoreiz visiem nodemonstrēja Edvīns Vanzovičs. Braucot pa trofi reidu izpratnē līdzenu pļaviņu viņš atrada neaizsalušu dubļu pančku. It kā ikdienišķa vietiņa. Drusku jāpavinčojas. Bet priekšējais ritenis, nevis saspieda dubļus un sāka pa tiem rāpties uz augšu, bet parakās zem sasaluma. Tas viss notika zem biezas sniega kārtas, tāpēc neviens to laicīgi nepamanīja. Tā nu sanāca, ka vienu riteni ar vinču vilka pret betona cietumā sasalušu zemes iedobi. Rezultāts nebija ilgi jāgaida. Ar raksturīgo krakšķi pusass devās uz laimīgākiem medību laukiem. Ar trim riteņiem rakt biezo sniega kārtu nespēja pat TR3 „monstrs” un Edvīnam sacīkstes ar to arī beidzās.
Bet ko lai saka par Tr1 un Open, kam bija biezā sērsna jālauž ar 20 cm mazākiem riteņiem un 30 cm mazāku klirensu? Pāris vietās viņi spēja kādus desmit metrus pabraukt gaitā. Pārējo trases daļu bija jāveic velkoties vinčā. Tad nu bija reta iespēja redzēt pieredzējušus džiperus, kas pieraduši no punkta A uz punktu B doties pa taisnāko ceļu, mierīgi sastājušos rindā un gaidot, kad pirmā ekipāža ar hidraulisko vinču izlauzīs sērsnu un radīs daudz, maz izbraucamas rises.
Šoreiz „Bebru aplī” apšaubāmais prieks strādāt citiem par ledlauzi tika Aigara Mizgas ekipāžai. To, ka trofi reids ir džentlmeņu sporta veids, apliecināja Ēriks Eglītis, desmit minūtes vilcinoties finišēt, lai neatņemtu Mizgam godam nopelnīto uzvaru šajās papildsacensībās.
Tomēr savstarpējās laipnības nespēja būtiski ietekmēt godalgoto vietu sadalījumu kopvērtējumā. Pat nefinišējot „Bebru aplī” uzvaru TR1 klasē izcīnija pēdējo gadu stabili līderi Ints Freibergs, Igors Kaveckis un Aldis Beķeris. Divās orientēšanās zonās izcīnītās uzvaras padarīja viņus neaizsniedzamus. Toties otrās un trešās vietas ieguvējus „Bebru aplis” samainīja vietām. Otro vietu izcīnīja jauna ekipāža Nikolajs Boicovs un Romans Jermolajevs. Trešie mūsu viesi no Igaunijas Arto Kunapas, Gunnar Obolenski un Kairi Heinaru-Kunapas.
Open klasē uzvarēja Ivars Roze un Agris Kosītis. Otrie Jānis Siliņš, Uldis Nikolajevs un Mārtiņš Jankovskis. Trešie Armands Ekerts Elvijs Kauliņš un Guntis Grosbergs.
Brīvas konstrukcijas prototipu, jeb TR3 klasē labāko godā Ivans Bergmanis, Sergejs Treļudovs un Nikolajs Majestrovičs. Otrie viesi no Igaunijas Roman Allikas, Andrus Kurakovs un Aleksejs Panovs. Tehniskas ķibeles uz trešo vietu nobīdija Edvīnu Vanzoviču un Andri Balodi.
ATV jeb kvadraciklu ieskaitē labākie Gints Ozoliņš un Raitis Rauza. Otrie Arnis Zanders un Māris Kanderāns. Trešie Mārtiņš Leimanis un Mārtiņš Rubenis.
Paralēli čempionātam notiek tūrisma kausa izcīņa, kur jebkurš apvidus auto īpašnieks var pamēģināt dubļu garšu. Lai padarītu šo pasākumu demokrātiskāku no šī gada ir jaunievedums – ja auto ir aprīkots ar vinču, tad tā tiek noplombēta un tās lietošana pārvieto ekipāžu uz rezultātu tabulas lejas galu. Bet uz meistarību nekādi ierobežojumi neattiecas, tāpēc uzvarēja pieredzējušais bezceļu braucējs Andris Užulis vienā komandā ar Esmeraldu Freibergu.
Aprīlī mūsu sportisti dosies uz Lietuvu, kur notiks Latvijas čempionāta izbraukuma posms, kas vienlaicīgi būs arī FIA NEZ kausa izcīņas pirmais posms. Mājās savējos redzēsim maija pēdējās dienās Latgalē, kur notiks jau trešais čempionāta posms. Tiksimies tur!
Indulis Vīdušs