Tieši 4×4 mēneši ir pagājuši, kopš pirmo reizi iepazināmies ar jauno General Tire dubļu riepu modeli Grabber MT. Ir pienācis laiks izdarīt secinājumus un iepazīstināt ar tiem 4×4 braucējus.
Atgādināsim, ka „4×4 Centrs” rokās ar Atlas Riepu veikala palīdzību nonāca pilnīgi jauns Grabber MT (jeb Mud Terrain) riepu komplekts, izmērs 33×12.5R15. Sākotnējā automašīna riepu testam bija Nissan Patrol GR, kuru pēc kāda laika nomainīja 70-tās sērijas Toyota Land Cruiser. Testa laikā ar šīm riepām nobraukti aptuveni 25000 kilometru. Tad nu liksim svaru kausos visu labo un slikto, kas pa šo visai ilgo laiku ir piedzīvots ar Grabber MT.
Patika
Speciāli nebendējot, taču arī netaupot, visa testa laikā Grabber MT nepiedzīvoja nevienu caurumu nevienā no četrām riepām. Nevienu reizi nenotika gaisa noplūde, starp riepu un disku nokļūstot svešķermeņiem. Ļoti labi!
Pēc 25 tūkstošu nobraukuma riepas nodilums ir 5 milimetri, kas nozīmē to, ka Grabber MT mūžs līdz kritiskajiem (dubļu apstākļos) 7 milimetriem protektora atlikuma ir vismaz 45 tūkstoši kilometru, kas MT tipa riepai ir ļoti labs rādītājs.
Grabber MT diezgan labi notur mašīnu līkumos, inerce pēc stūres pagriešanas uz vienu vai otru pusi ir salīdzinoši neliela. Troksnis, braucot pa asfaltu, arī diskomfortu nerada, vismaz testam izmantotajās mašīnās jau nu nemaz. Ja iepriekšējā rakstā pieminējām riepas smagumu un cietumu, tad ar zināmu izbrīnu jāsaka, ka uz mazās 70-tās Toijotas tas praktiski nebija jūtams.
Nepatika
Kaut arī dubļu riepai piedodams, tomēr likās, ka saķere uz slapja asfalta varētu būt labāka. Lietus laikā ir jāpiedomā, ka līkumos „jāieiet ” lēnāk un bremzēšanas ceļš kļūst ievērojami garāks. Ar smago Patrol tas bija mazāk jūtams, ar vieglāko Land Cruiser – vairāk.
Kārtīgos dubļos Grabber MT protektors varēja būt atsaucīgāks. Taču ir skaidrs, ka nav iespējams uzbūvēt klusu, ilgmūžīgu riepu ar izteiktiem, lielā attālumā novietotiem protektora blokiem.
Kaut arī riepas veiktspēju it nemaz neiespaido pašas riepas izskats, tomēr jābrīnās, kā General Tire inženieriem izdevies izveidot tik dizainiski neinteresantu riepu. Gribās taču, lai agresīvai riepai būtu arī kaut cik agresīvs sānu dizains – jo riepas izskats nenoliedzami veido pašas mašīnas koptēlu!
Grabber MT testa noslēguma vārdi
Grabber MT ir salīdzinoši klusas un ilgmūžīgas uz asfalta seguma, tās nodrošina labu saķeri uz grants ceļiem (kaut gan Grabber AT tiem ir vairāk piemērots) un labu veiktspēju smiltīs. Dubļos un mālainos apvidos ir vairāk piemērota svara ziņā vieglākiem apvidus auto, lielajiem Patrol un Land Cruiser, iespējams, jāpameklē vēl rupjāka zīmējuma dubļu riepa.
General Grabber MT riepa patiks tiem 4×4 braucējiem, kuri mēdz pārvietoties arī ārpus koplietošanas ceļiem, arī pa meža ceļiem vai bezceļu, taču ne ekstrēmiem piedzīvojumiem meža vedēju risēs vai purvā. Mērenos bezceļos un kustībā pa ceļu jaunā Grabber MT ir uzticama riepa, kura kalpos jums ilgi un nepievils negaidītā brīdī.
Edvīns Bauers (4×4 Centrs)