Kvadracikls Suzuki KingQuad 700 ar kāpurķēdēm

Kāpurķēžu tests ar kvadraciklu Suzuki KingQuad 700

Sveiciens visiem bezceļu un purvu bridējiem no ATV RALLY komandas!

Kādā rudenīgā decembra dienā, kā jau visas šī gada decembra dienas, ATV RALLY komandas lietošanā uz brīdi nonāca kvadricikls, kurš aprīkots ar kāpurķēdēm. Nav tikai vinčas. Visādi citādi standarta Suzuki KingQuad 700 kvadracikls. Par konstrukciju un uzstādīšanu šoreiz nerunāsim. Mēs brauksim! Kur? Nu, protams, tur kur ļoti daudz dubļu un ūdens!

Pirmie iespaidi par kāpurķēžu Suzuki KingQuad 700

uz aci jau izskatās baigais monstrs. Ar pamatīgu platumu un stipri garu bāzi, kas, kā vēlāk izrādījās, diezgan apgrūtina pārvietošanos meža brikšņos. Klīrenss pamatīgs salīdzinājumā ar parastu kvadriciklu, pat liftēts ARCTIC CAT atpaliek šajā ziņā.

Suzuki KingQuad 700 ar kāpurķēdēm

Brauciens ar kāpurķēžu Suzuki KingQuad 700

Tā kā bija iespēja izmēģināt nebija ilga, tika nolemts doties uzreiz pamatīgos dubļos, kaut gan kvadracikls nebija aprīkots ar vinču. Risks jau ir – un ja nu līdz „ručkām”?

Braucot pa pļavu, sajūtas ir divējādas – jūtama ļoti liela stabilitāte, kas protams iepriecina, bet neatsaucīgā un cietā stūre un ierobežotā manevrētspēja, kā arī cietā amortizācija rada zināmas šaubas. Šis kvadricikls, pateicoties kāpurķēdēm, papildus aprīkots ar papildus sānu dubļu sargiem, tad izpalika netīrs apģērbs. Zāles un ūdens daudzums, kas iet pa gaisu no kāpurķēdēm, ir iespaidīgs!!

Kāpurķēdes uz kvadracikla Suzuki KingQuad 700

Tad nu pirmais grāvis. Sauss. Ne īpaši dziļš. Ar slapjiem koka baļķiem apakšā. Mierīgi laižamies iekšā un tikpat mierīgi arī izbraucam. Izbraucot uz pretējās grāvja malas kvadracikls tiek apstādināts, bet gaitas uzsākšana slīpumā nekādas problēmas tam nesagādā. Jā, pirmais smaids sejā, jo ar parastu kvadraciklu tik viegli tas nav izdarāms! Kāpurķēdes dara savu darbu perfekti.

Šķēršļu pārvarēšana ar kāpurķēžu Suzuki KingQuad 700

Tālāk mēģinām braukt pa stigu, kur pirms pāris nedēļām jau braukuši kvadracikli. Sliede labi pamanāma, bet tā ir par šauru, un nākas lēnām lauzties caur krūmiem. Te nu ir tas platums, kas nav domāts mežam. Šajā stigā ir gan pamatīgi celmi, gan arī lieli akmeņi. Tas gan šoreiz ir sīkums, jo kāpurķēdes rāpjas pāri visam bez mazākās vēlmes izslīdēt.

Sākas arī dubļi, un atkal smaids ir atkal pa visu seju, jo pat TĀĀDI dubļi un ūdens kāpurķēdēm nesagādā nekādas problēmas! Līdz brīdim kad priekšējā ķēde ieslīd padziļā risē… Un te nu pamanāms jau pirmais lielais mīnuss. Stūri vispār nav iespējams pagriezt. Un līdz ar to no rises ārā tikt nav iepējams. Ja rise būtu ļoti gara, varētu pakāpties atpakaļ un mēģināt braukt tā, lai atkal tur neiekristu, bet, tā kā tā ir īsa, tad braucam uz priekšu. Seko ļoti mīksta un purvaina vieta, kur jau jūtams, ka kvadracikls šļūc uz vēdera, bet bez mazākās problēmas tas tomēr vēl aizvien brauc uz priekšu!

Koka pārvarēšana ar kāpurķēžu kvadraciklu Suzuki KingQuad 700

Pēc maza gabaliņa pārgāzies koks pāri stigai. Ne īpaši liels, ar parastu kvadraciklu mierīgi pārvarams, tāpēc ar šo jau nu liekas, ka nekādu problēmu nebūs. Bet te nu bija… Tā īsti nesaprotam kur bija kļūda – pārāk mazā ātrumā, vai arī aizmugurējo kāpurķēžu konstrukcijā, bet nokritušais koks iesprūst starp kvadracikla kāpurķēdēm, turklāt sagriežoties šķērsām, kā rezultātā daļēji nomaucas viena aizmugurējā kāpurķēde.

Tā kā uzbūves sistēma neļauj tik vienkārši kāpurķēdi atspriegot un uzlikt atpakaļ, tad, lai šo operāciju veiktu „lauka” apstākļos, talkā tiek ņemti mežā atrodamie koka sprunguļi, kuri vairumā gadījumu salūzt. Beigās tomēr kāpurķēde tiek veiksmīgi uzlikta atpakaļ un varam turpināt savu testa braucienu. Tālāk atkal dubļi un ūdens nesagādā nekādas problēmas.

Tiek veikts vēl viens tests ūdens grāvī, pārvarot to gan taisni, gan šķērsām. Taisni braucot – nekādu problēmu, bet, mēģinot šķērsot grāvi pa diagonāli, tiek novērots, ka priekšējai kāpurķēdei atmetoties grāvja malā, stūre sagriežas, to iztaisnot nav iespējams, un atkal atkārtojas jau pieminētais gadījums ar risu.

Secinājumi par Suzuki KingQuad 700 ar kāpurķēdēm

  • Mežā ar kāpurķēdēm labāk nebraukt, jo pastāv liels risks, ka kāda no kāpurķēdēm var nomaukties pilnībā vai daļēji. Vienam to uzlikt atpakaļ lauka apstākļos ir pilnīgi neiespējami.
  • Manevrētspēja arī ļoti minimāla un prasa ļoti lielu fizisku piepūli. Ar parastu kvadraciklu mežā noteiktu attālumu var veikt krietni vieglāk un ātrāk. Mūsu gadījumā tas bija 3 minūtes ar standarta kvadraciklu un 10 minūtes ar kāpurķēdēm aprīkotu kvadraciklu.
  • Pie plusiem varam pieskaitīt ļoti labo caurgājamību un stabilitāti sānslīpumos.
  • Šādi aprīkots ATV, mūsuprāt, būtu ļoti noderīgs tiem, kam daudz jāpārvietojas pa kūdras purviem, mitrām pļavām, pa taisnām un salīdzinoši gludām vietām.
  • Šis varētu būt labs apvienojums kvadracikls + sniega mocis. Tā teikt divi vienā.

Diemžēl diena bija īsa, tāpēc pietrūka laika iespaidīgām foto sesijām…, taču pirmajiem iespaidiem ir OK!

Jaukus un patīkamus kvadraciklu piedzīvojumus vēlot –
Agris & Guntis

Leave a Reply to Aija Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

One reply on “Testējam kvadraciklu Suzuki KingQuad 700 ar kāpurķēdēm”

  • Aija
    07/01/2012 at 21:20

    vnk fantastiski … 🙂